e analýzy pre Slovenskú správu ciest priebežne dostáva percentuálny podiel z tejto sumy. Do konca tohto roka majú predložiť analýzu súčasného stavu a prognóz vývoja diaľnic na území Sovenska a financovateľnosti ich výstavby. V rámci nej predloží spoločnosť aj návrh pre najvhodnejšie kombinované financovanie výstavby diaľnic. Zároveň by mal Mott MacDonald odporučiť, ktoré úseky sú vhodné na kombinované financovanie, pričom do tohto spôsobu financovania by sa mal zapojiť aj súkromný sektor. Po zhodnotení prvej etapy by mala nasledovať druhá, v ktorej by mal Mott MacDonald pomôcť vypracovať podklady pre medzinárodné tendre. Zúčastnia sa na nich súkromné firmy, ktoré sa chcú zapojiť do financovania výstavby diaľnic. Súkromní investori by mohli do výstavby diaľnic na Slovensku vložiť 80 až 100 miliárd korún, ktoré by sa im vrátili o niekoľko rokov. Splácať by sa pritom mali z poplatkov za využívanie diaľnic a vybraných ciest prvej triedy, uvažuje sa aj o použití prostriedkov získaných z dane z minerálnych olejov.
(sita)