VIEDEŇ - Najdrahšou značkou na svete je aj v tomto roku Coca-Cola. S trhovou hodnotou 67,4 miliardy dolárov sa americký nápojový koncern v najnovšom rebríčku značiek umiestnil s najvyššou hodnotou na svete rovnako v predchádzajúcich rokoch pred druhým Microsoftom, ktorého trhová hodnota je 61 miliárd USD a tretím IBM s trhovou hodnotou 53,8 miliardy dolárov. Rebríček zostavila poradenská firma Interbrand so sídlom v Zürichu. Najväčší vzostup trhovej hodnoty vykázal počítačový koncern Apple a internetový obchod amazon.com s prírastkami 24 a 22 percent, tretí najväčší prírastok trhovej hodnoty so 17 percentami dosiahol Yahoo. Naopak, najväčší pád postihol Kodak s mínus 33 percent, Nokia si s výrazným 18-percentným poklesom hodnoty značky pohoršila zo 6. na 8. miesto. (tasr)