Ak zo skrinky niečo zmizne, poškodený sa má domáhať náhrady škody u prevádzkovateľovi kúpaliska, a to aj vtedy, ak by pred úschovou zákazníka varoval, že za vykradnutie skrinky nezodpovedá. "Zákon uvádza, že zodpovednosti za vnesené a odložené veci sa nemožno zbaviť vyhlásením jednej strany, ale ani dohodou strán," vraví Cvik. Náhradu škody však možno vymáhať len za veci, ktoré sú v skrinke. Znamená to, že ak vykradnú skrinku, v ktorej boli kľúče od auta, a ukradnú aj auto, prevádzkovateľ je povinný uhradiť škodu za stratu kľúčov, nie však škodu za ukradnuté auto.
"Ak sú v skrinke odložené klenoty, peniaze alebo iné cennosti, prevádzkovateľ zodpovedá iba do výšky 10 000 korún, okrem prípadu, keď ich prevzal do úschovy, alebo keď bola škoda na nich spôsobená osobami, ktoré v prevádzke pracujú," hovorí Cvik. V zásade platí, že najlepšie je skúsiť sa najprv dohodnúť mimosúdnou cestou, a na súd sa obrátiť, iba ak to nepôjde. O náhradu škody treba žiadať hneď. (sr)