ľov, ktorý spôsobil preťaženie telefónnych liniek. "V Čechách poskytovatelia reagovali núteným odpájaním používateľov, aby sa mohli pripojiť aj ostatní," povedal technický riaditeľ Slovanetu Peter Tomášek. Napriek tomu podľa neho zostalo dosť takých, ktorým sa pripojiť vôbec nepodarilo. Českí používatelia dial up-u zareagovali na paušálne programy okamžite. Podľa údajov spoločnosti GTS Czech za prvých 24 hodín po sprístupnení služby presurfovali 65-tisíc minút. Počiatočné nadšenie opadlo už v priebehu februára a tempo rastu zákazníkov, ktorí prechádzali na paušálne vytáčané pripojenie, sa v nasledujúcich mesiacov výrazne spomalilo.
Podľa prvých štatistík z polovice marca službu využívalo dva a pol tisíca zákazníkov Českého Telecomu a dvestisíc klientov GTS Czech. Czech On Line, ktorý tiež v tom čase ponúkal paušálny dial up, žiadny odhad nezverejnil. Od apríla do konca mája sa však počet nových používateľov v Českom Telecome zvýšil len o dvesto a Czech On Line prevádzku služby predčasne ukončil. Ako ďalší v poradí zavesil paušálny dial up na klinec aj Český Telecom a potom aj GTS Czech.
Hlavnou príčinou postupného ukončenia prevádzky bola absencia vyhovujúceho veľkoobchodného modelu služby. Konkurentom českého Telecomu sa poskytovanie paušálneho vytáčaného pripojenia veľmi neoplatilo, pretože operátor nedal veľkoobchodnú ponuku postavenú na paušále a presurfované minúty poskytovateľom ďalej spoplatňoval minútovou sadzbou. "Aj napriek zjavnému záujmu verejnosti o tento typ služby sa nám nepodarilo prinútiť Český Telecom, aby pristúpil na podmienky, ktoré by boli prijateľné pre všetkých," uviedol pri ukončení prevádzky vytáčaného internetu za paušál šéf GTS Czech Milan Rusnák.
(isdn.cz, dc)