ndelok…“
Pani Gajdošová je deväť mesiacov nezamestnaná. Novoročné 40-percentné zdraženie káblovej televízie ju šokovalo. „Chcela som tu dnes zrušiť rozšírený súbor programov a zaviesť si len základný. Platiť tri a pol tisíca ročne za televíziu, to si nemôžem dovoliť,“ dodala.
Zákaznícke miesto začalo napoludnie praskať vo švíkoch. Živelne sa tam miesilo už zo tridsať ľudí, kým za okienkom ich vybavovalo šesť pracovníkov. „Prečo je tu taký chaos?“ vykrikovali ľudia. Nechápali, prečo si firma, ktorá práve zdražila svoju službu pre tisíce klientov a zaviedla ďalšie zmeny, automaticky neposilnila kontaktné pracovisko. Pokoj nastolil až strážnik bezpečnostnej služby privolaný z vrátnice.
Za okienkom sa pohybovala aj vedúca zákazníckeho strediska UPC Scarlet Šestinová. Ani pri najnervóznejších klientoch nestrácala trpezlivosť. Vysvetľovala, radila, pečiatkovala. Chápala, že UPC sa mal zachovať inak. „Príďte po 18. januári. Budeme mať zväčšenú miestnosť a bude tu dvakrát toľko pracovníkov,“ usmiala sa previnilo.
Spoločnosť UPC ovláda väčšinu slovenského trhu. Od februára zamýšľa zvýšiť ceny o 5 až 40 percent, lebo podľa nej doterajšia cena nezodpovedala reálnej hodnote jej služieb. Proti tomuto zvýšeniu sa dodatočne ohradil Telekomunikačný úrad SR, ktorý súhlas na zdraženie nevydal. Včera s ním rokovali zástupcovia UPC. Rokovania „vzhľadom na zložitosť problematiky“ neuzatvorili.
TÁŇA RUNDESOVÁ