"V prípade hypotekárnych úverov je nesplatenie úveru veľmi zriedkavé. Z našich štatistík vyplýva, že sa to týka menej ako jednej tisíciny všetkých úverov. Je to dané tým, že hypotekárny úver je dlhodobým záväzkom, ktorý každý klient dôkladne zvažuje a po porade s klientským pracovníkom si vyberá najvhodnejšiu dĺžku čerpania úveru, resp. výšku pravidelnej splátky," tvrdí hovorkyňa ČSOB Marta Krejcarová.
Aj ostatní predstavitelia bánk vravia, že takmer všetky úvery sú splatené. "V prípade, že klient nie je schopný úver splácať a ani sa s bankou dohodnúť, banka pristúpi k realizácii záložného práva na nehnuteľnosť, a to do výšky pohľadávky banky. Zvyšné peniaze z realizácie predaja nehnuteľnosti banka poukáže klientovi na bežný účet," povedala generálna tajomníčka Istrobanky Elena Penzes- -Strobl.
"V prípade, že sa klientovi zmení príjmová situácia a nedokáže splácať úver, mal by čo najskôr navštíviť banku a informovať o tejto skutočnosti. V spolupráci s klientom sa snažíme hľadať najschodnejšie riešenia splácania. V individuálnych prípadoch sme schopní klientovi vyjsť v ústrety napríklad odkladom, alebo znížením splátky," hovorí Krejcarová.
"Pre klienta je najlepším riešením, ak nám svoju momentálnu platobnú neschopnosť včas oznámi. Vtedy sa vieme s klientom dohodnúť na odklade splátky istiny, prípadne po dohode s klientom upravíme zmluvne dohodnutú splatnosť úveru," vraví hovorkyňa HVB Bank Andrea Kollárová.