Ryanair chce obmedziť batožinu cestujúcich na minimum
Nízkonákladová írska letecká spoločnosť Ryanair chce prinútiť cestujúcich, aby na jej linkách cestovali len s príručnou batožinou. Za každú batožinu chce od budúceho roka zaviesť poplatok 50 libier. "Zmyslom nie je zarobiť na tom, ale zbaviť sa batožín úplne," povedal riaditeľ firmy Michael O'Leary.
Ryanair sa na zmenu pravidiel už začal pripravovať. Zvýšil cenu za kilogram navyše na sedem eur a zároveň dovolil pasažierom vziať si do kabíny lietadla batožinu až do desať kilogramov. Efekt sa už podľa prepravcu prejavil, a do batožinového priestoru si ukladá svoje kufre o polovicu menej ľudí ako predtým.
Ryanair chce v budúcnosti prejsť na systém, kde by si cestujúci sami pri nákupe leteniek vytlačili aj palubné lístky. Tak by mohli bez zdržovania sa pri početných prepážkach vstupovať priamo do lietadla. Cestujúci by ušetrili čas a prepravca by ušetril asi tretinu ročných nákladov na letiskové poplatky.
McDonald's čelí ďalšej žalobe
Reťazec rýchleho občerstvenia McDonald's čelí v USA ďalšej žalobe pre obezitu zákazníkov. Žalobu podala obyvateľka Kalifornie a obvinila McDonald's, že neznížil obsah tuku v oleji, ktorý používa na prípravu hranoliek a ďalších pokrmov.
McDonald's v septembri 2002 sľúbil, že do februára 2003 začne na smaženie používať olej s nižším obsahom tukov. Na firmu sa už predtým zniesla vlna sťažností zo strany obéznych ľudí, ktorí McDonald's obvinili, že nesie vinu za ich nadváhu. Niektorým sťažnostiam bol priznaný štatút hromadnej žaloby, ale súd neskôr rozhodol, že podobné žaloby sú neakceptovateľné. Obézni ľudia si za svoju hmotnosť vraj môžu sami tým, že sa prejedajú.
Kalifornčanka, ktorá teraz reťazec žaluje tvrdí, že McDonald's neupozornil, že svoj sľub nesplnil a na žiadny zdravší olej zatiaľ neprešiel. "V súčasnosti pracujeme na tom, aby sme znížili obsah mastných kyselín v oleji. Plán na zmenu oleja zatiaľ odkladáme," reagovala na žalobu hovorkyňa spoločnosti Lisa Howardová. McDonald's sa obáva, že zmenou používaného oleja by sa zmenila aj kvalita jedál, čo by sa nestretlo s priaznivou reakciou zákazníkov.
Šesť najbohatších Rusov má na kontách 50 miliárd dolárov
Podľa rakúskeho denníka Der Standard šesť najbohatších Rusov má na kontách a v majetku takmer 50 miliárd dolárov. Najmajetnejší Rusi bohatnú najmä na rope, hliníku, odhadoch hodnoty pozemkov a bankovej činnosti. Investujú do novín a mobilných telekomunikačných sietí. Väčšina ruských boháčov má okolo 40 rokov, ale mnohí z nich už prišli o život násilným spôsobom. Šestica najväčších oligarchov krajiny disponuje hotovosťou a majetkom takmer 50 miliárd dolárov. Najbohatším obyvateľom Ruska zostáva Michail Chodorkovskij. Jeho bohatstvo sa odhaduje na 15,2 miliardy dolárov. S odstupom za ním nasleduje majiteľ spoločnosti Sibnefť Roman Abramovič s 12,5 miliardy dolárov. Viktor Wekselberg z rusko-britskej spoločnosti TKN-BP disponuje majetkom v objeme 5,9 miliardy dolárov. Piatym najbohatším Rusom je Michail Prochorov, majiteľ spoločnosti Nikel Norilsk a iných podnikov.
Luxusný Volkswagen Phaeton nejde na odbyt
Šéf automobilového koncernu Volkswagen Bernd Pischetsrieder prvýkrát priznal chybu v súvislosti so sporným luxusným modelom Phaeton. Vozidlo sa nepredáva ani zďaleka tak dobre, ako sa predpokladalo. Ukázalo sa nesprávnym budovať vozidlo ako konvenčnú limuzínu. Vlani sa predalo len 6-tisíc Phaetonov a tento rok by si ich malo kúpiť približne 15-tisíc zákazníkov. Akcionári koncernu znovu ostro kritizovali stratégiu výroby luxusných vozidiel. Mala by sa skôr rozšíriť paleta produktov triedy Polo a vypracovať koncepcia nových modelov.
ČTK, TASR