.
Ministerstvo dopravy pripravuje v súvislosti s touto zmenou materiál, o ktorom by mala vláda rokovať už začiatkom budúceho roku. Podľa ministra Macejka si však štát aj po transformácii ponechá v letisku Žilina určité zastúpenie. Hoci štát nie je schopný investovať do letísk v plnej miere, čiastočné zastúpenie štátu má zabezpečiť dodržanie bezpečnostných opatrení.
Letisko nevyhnutne potrebuje zodpovedajúcu vybavovaciu halu, teraz na tieto účely slúžia unimobunky. Náklady na jej výstavbu sa odhadujú asi na 50 miliónov korún. Bude treba pristúpiť aj k rekonštrukcii pristávacej dráhy zo súčasných 1200 na 1700 metrov, aby bola vhodná pre dopravné lietadlá s kapacitou 30 až 40 miest.
O využitie žilinského letiska už prejavili záujem poľské aerolínie a prepravná spoločnosť z Nemecka, ktorá by tam mala aj investovať. Mesto sa bude finančne podieľať najmä na prevádzke a réžii letiska. (aha)