Špaňodolinský banský vodovod.
Omnibus bol v skutočnosti trolejbus s drevenými kolesami pre 25 sediacich a 8 stojacich cestujúcich. Začal premávať 2. augusta 1904 päťkrát denne a jazda trvala 75 minút. Do roku 1906 premával medzi Popradom a Smokovcom. Ako cestný trolejbus sa zapísal do histórie ako prvý dopravný prostriedok svojho druhu nielen na Slovensku, ale aj v strednej Európe.
Autorom druhej známky v hodnote 24 Sk je Peter Augustovič. Námetom je Špaňodolinský banský vodovod, ktorý patrí medzi najvýznamnejšie technické diela z histórie baníctva na Slovensku. Bol funkčný od konca 16. storočia do začiatku 20. storočia. Zachytával vodu z prameňov pri Donovaloch a neskôr až pod Prašivou v Nízkych Tatrách. Hlavný prívod mal dĺžku 27 km, celý vodovodný systém meral až 42 km.
Známky boli vytlačené vo Veľkej Británii špeciálnou technikou - stochastickým ofsetom, ktorý v súčasnosti patrí medzi najkvalitnejšie rozmnožovacie techniky. Obe známky s rozmerom 40x24 cm vychádzajú v náklade dvestotisíc kusov a kúpite ich na každej pošte. (kop)