
Prečo sú naše hypermarkety iné? Slováci nechcú len nakupovať, chcú sa pritom aj zabaviť a míňajú ochotnejšie ako Česi. Koľko peňazí už od nás v hypermarketoch vytiahli?
U nás sa nestavia toľko "plechových búd" ako v Čechách, ale skôr sú to nákupno-zábavné centrá typu bratislavského Polusu, Auparku či košickej Cassovie. Kým český zákazník si úzkostlivejšie chráni svoje výdavky - oddelene od zábavy, slovenský sa nebráni odľahčenej atmosfére, kde popri nákupe pustí aj nejakú tú korunu navyše.
Slovenskí obchodníci sú znova rozvadení s výrobcami - po roku sa znova vracajú k snahe predsalen prijať zákon o hypermarketoch. Lenže každý ťahá za iný koniec - obchodníci chcú len regulovať výstavbu nových hypermarketov, výrobcovia to nechcú, ale žiadajú zaviesť napríklad povinnosť, aby sortiment super- a hypermarketov musel obsahovať 75-percent domácich výrobkov. Ani jedna strana nechce ustúpiť.
Čítajte vo štvrtok