Ľudí, ktorí sa s médiami zaoberajú profesionálne, sme sa opýtali, či STV a SRo splnili počas eurokampane svoje poslanie verejnoprávnej inštitúcie a ako sa dá v tejto súvislosti chápať pojem verejnoprávna inštitúcia.
Ivan Godársky, MEMO 98: "Je zrejmé, že obsah pojmu verejnoprávnosť je viacrozmerný a len veľmi ťažko, ak vôbec, definovateľný (aj preto zákony definujú službu verejnosti). Myslím si, že základným poslaním verejnoprávnych médií je slúžiť veciam verejného a celospoločenského záujmu. Takým záujmom je podľa môjho názoru počas volebných kampaní práve spoznanie čo možno najširšieho spektra informácií o kandidujúcich. V tomto ohľade nie som celkom presvedčený, že verejnoprávni vysielatelia urobili pre občanov maximum."
Štefan Bučko, bývalý predseda Rady STV: "STV ako verejnoprávna inštitúcia musí dodržiavať zákon. Má byť nezávislá, má vychovávať, informovať objektívne. Či svojím vysielaním počas kampane do eurovolieb dodržala charakter verejnoprávnosti, to je na diskusiu. Ak ju v tomto prípade obmedzuje zákon, potom ho treba uvoľniť."
Vladimír Talian, bývalý predseda rozhlasovej rady: "Verejnoprávne médiá majú zákonom predpísané svoje úlohy, činnosti a poslanie. O verejnoprávnosti môžeme hovoriť vtedy, ak sú vo vysielaní naplnené všetky tri atribúty naraz. Pri tomto pohľade nestačí povedať, že sme si splnili úlohu, ktorú predpisuje zákon. Treba sa pozrieť aj na to, či sme k splneniu úlohy pristúpili s pocitom spoločenskej zodpovednosti - čo je citát z poslania verejnoprávnych médií. Spoločenská zodpovednosť sa nedá vyjadriť minútami ani percentami vysielacieho času venovanému istej téme. Otázka je, či verejnoprávne médiá k voľbám pristúpili spoločensky zodpovedne."
Miroslav Kollár, predseda Rady STV - Povedal, že sa do takýchto ankiet nebude zapájať, pretože téma verejnoprávnosti médií je na dlhšiu diskusiu. Či si televízia splnila svoju úlohu, bude posudzovať najbližšia Rada STV.
Vladimír Puchala, programový riaditeľ Slovenského rozhlasu: "Slovenský rozhlas informoval občanov o eurovoľbách a ich podstate dokonca vo väčšom rozsahu, ako je to obvyklé pri podobných udalostiach. Z pohľadu verejnoprávneho média sme dôsledne plnili svoje poslanie. Zákon stanovil vysielací čas na vysielanie kampane v programe Slovenského rozhlasu najviac na päť hodín, to sme tiež dodržali."
Branislav Záhradník, člen manažmentu STV
"STV dodržala zákon najmä v tom, že : 1. Poskytla maximálne možný priestor na vysielanie politickej reklamy, ktorý zákon dovoľuje - t. j. päť hodín. 2. Zabezpečila pre všetky kandidujúce subjekty rovnaké podmienky nákupu vysielacieho času, rovnaké cenové a platobné podmienky. 3. Zabezpečila vyváženosť a nestrannosť spravodajských a publicistických relácií v súlade s programovou službou."