Spoločnosť Volkswagen Finančné služby je zameraná výlučne na lízing automobilov koncernu Volkswagen. Oživenie trhu v roku 2001 spôsobilo zvýšený rast objemu obchodov spoločnosti a potvrdilo líderské postavenie spoločnosti na lízingovom trhu osobných automobilov. Za prvých deväť mesiacov tohto roku spoločnosť uzatvorila 9 680 zmlúv a objem obchodov predstavoval 3,297 mld. Sk. K 30. 6. 2001 sa vyšplhal počet aktívnych lízingových zmlúv v portfóliu spoločnosti na úroveň 36 292 v celkovej hodnote 12,3 mld. Sk. Úspech spoločnosti možno pripísať predovšetkým stabilnej kvalite ponúkaných služieb, serióznosti a transparentnosti cenových ponúk lízingu automobilov.
CENA LÍZINGU
Podľa prieskumov je pre väčšinu zákazníkov pri výbere lízingovej spoločnosti rozhodujúca cena lízingu. Je len samozrejmé, že lízingové spoločnosti sa pri reklame sústreďujú predovšetkým na ukázanie „najvýhodnejšej a najlacnejšej“ ponuky. Môže sa stať, že niektoré spoločnosti nalákajú potencionálnych zákazníkov rôznymi naoko výhodnými ponukami (nulovým koeficientom navýšenia alebo nízkym koeficientom, kde nie sú pripočítané niektoré poplatky, ako je vstupný poplatok, zostatková hodnota automobilu, havarijná poistka atď.). Preto by si mal každý zákazník ešte pred uzatvorením zmluvy takéto ponuky dôkladne preveriť. Zákazník môže po uzatvorení a následnom prepočítaní zistiť, že zaplatil oveľa viac, ako predpokladal. Preto je potrebné, aby si pri každej ponuke lízingovej spoločnosti vypočítal skutočnú cenu lízingu a výšku lízingového koeficientu.
VYPOČÍTAJTE SI VÝŠKU SKUTOČNÉHO KOEFICIENTU NAVÝŠENIA
Postup pri výpočte skutočného koeficientu navýšenia je jednoduchý. Mesačnú splátku je potrebné vynásobiť počtom mesiacov zvoleného lízingu a pripočítať k prvej zvýšenej splátke (akontácii). K tejto sume je nutné pripočítať aj poistné (pokiaľ nie je zahrnutá v splátke), ďalej spracovateľský poplatok a predajnú cenu na konci lízingu. Táto čiastka je suma, ktorú zákazník zaplatí za celý lízing. Ak sa táto suma vydelí cenou automobilu pri kúpe v hotovosti, vyjde skutočný koeficient navýšenia. Okrem výšky koeficientu je však nutné brať do úvahy aj garanciu splátky počas celej doby trvania lízingu a kvalitu ponúkaného poistenia. Podľa uvedených kritérií pripravil tento rok časopis Test už dvakrát nezávislé testy lízingových spoločností a ich produktov, v ktorých najlepšie obstála spoločnosť Volkswagen finančné služby.
V testoch uverejnených v máji a septembri tohto roku v denníkoch SME a Nový Čas spoločnosť Volkswagen Finančné Služby potvrdila kvalitu svojich služieb. V prvom teste (v máji 2001) sa testovala Škoda Fabia v rámci piatich najsilnejších slovenských lízingových spoločností. Za východisko testu bola určená Škoda Fabia v hodnote 350 000 Sk. V jeden deň si traja redaktori dali nezávisle od seba vystaviť lízingovú zmluvu pri 60-percentnej akontácii s požadovanou dobou splácania na 36 mesiacov.
V druhom teste (uverejnenom v septembri) bolo testovaných 12 lízingových spoločností vrátane veľkých bankových domov a za východisko bol určený Volskwagen Passat v predajnej cene 890 500 Sk pri tých istých podmienkach ako v predchádzajúcom teste. Zarážajúcim výsledkom bol rozdiel až 130 000 Sk medzi najvýhodnejšou a najnevýhodnejšou spoločnosťou.
V testoch sa okrem ceny a rozdielom medzi uvádzaným a reálnym koeficientom navýšenia brali do úvahy aj iné dôležité kritériá, ako je zmluvná garancia výšky splátok a poistenie.
Spoločnosť VWFS, ktorá v obidvoch testoch dosiahla najlepšie výsledky, sa špecializuje na poskytovanie finančných služieb v oblasti lízingu automobilov značiek Škoda, Seat, Volkswagen, Audi a Porsche. (kl)