PRAHA, KOŠICE – Napriek tomu, že sa vedenie spoločnosti AGW, ktorej činnosť preveruje česká Komisia pre cenné papiere, v utorok ohradilo proti tvrdeniu českých médií, že v reklamnej kampani láka ľudí na nereálne výnosy, slovenský kapitálový dohľad mu dáva za pravdu. „Nikto nevie, čo vlastne robia. Podľa nás sú to všetko pyramidálne schémy, ktoré budú fungovať, kým budú mať zdroj peňazí,“ povedal šéf slovenskej Asociácie správcovských spoločností Roman Scherhaufer. Dodal, že AGW využíva legislatívne medzery a jej obchodníci ponúkajú až 40-percentné úroky hlavne prostredníctvom zmluvy o pôžičke alebo o tichom spoločenstve. Podľa asociácie AGW doteraz vybrala od svojich klientov viac ako 200 miliónov korún. Šéf AGW Matúš Grega tvrdí, že firma po propagácii mena spoločnosti mieni podrobnejšie informovať o svojich podnikateľských aktivitách. (tasr)