Futbalisti zarábajú v reklamách milióny

Beckham si vymení loptu s Del Pierom a Raúl nezadržateľne strieľa. To nie je scéna z nejakého zápasu, ale z televíznej reklamy. Futbalových šotov na obrazovkách s blížiacim sa európskym šampionátom pribúda a firmám sa darí zostavovať tímy, nad ktorými ...

Beckham si vymení loptu s Del Pierom a Raúl nezadržateľne strieľa. To nie je scéna z nejakého zápasu, ale z televíznej reklamy. Futbalových šotov na obrazovkách s blížiacim sa európskym šampionátom pribúda a firmám sa darí zostavovať tímy, nad ktorými by zaplesalo srdce každého trénera.

Hráči majú reklamy radi. Zarobia si v nich často viac, ako berú v kluboch. David Beckham je najlepšie plateným futbalistom sveta, v Reale má zaručených desať miliónov dolárov ročne, ale podľa časopisu Focus dostal vlani za reklamy dvadsať miliónov. A táto suma ešte porastie, pretože kapitán anglickej reprezentácie predĺži lukratívnu zmluvu s Adidasom až do roku 2008. Spojil sa i s Gillette, čo by pre neho mal byť vôbec najlepší kontrakt.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ceny za televíznu reklamu sa šplhajú do závratných výšok. Podľa agentúry Reuters bude polminútový šot v komerčnej prestávke počas zápasu na EURO stáť asi 45-tisíc dolárov a pri finále ešte omnoho viac. Firmy majú zrátané, že sa im i tak veľké investície vyplatia. Šampionát má mať podľa odhadov väčšiu sledovanosť ako olympijské hry v Aténach. A tak Adidas posadil Zidana, Beckhama, Del Piera, Raúla na skútre a poslal ich hrať futbal kamsi do portugalského parku.

Idylka sa skončila, keď nemecký brankár Oliver Kahn nechtiac kopol loptu na korbu nákladného auta, ktoré ju odváža do diaľky. Zlé jazyky tvrdia, že pre sporné kvality nového Roteira by si brankári želali, aby nákladiak nenávratne odviezol všetky tieto lopty. Konkurenčná firma Nike zvolila pre svoju reklamnú kampaň fiktívny zápas medzi Portugalčanmi a Brazílčanmi, v ktorom hrá hlavnú úlohu Ronaldinho. Brazílsky útočník je na neudržanie a zastaví ho až sklz rozhodcu. Autorom neprekážalo, že Ronaldinho na ME hrať nemôže.

SkryťVypnúť reklamu

V ich reklame si naopak veľmi nezahrá Talian Totti, ktorý môže len zlostne nakopnúť loptu v rade pred štadiónom. Brazílčania Ronaldinho a Roberto Carlos sú aj ústrednými postavami v šote Pepsi Coly, ktorý je zasadený do stredoveku. V ňom ale nemôže chýbať ani David Beckham ako vôbec najväčší reklamný ťahúň, ktorý fanúšikom predáva naozaj kadečo. Reuters pripomína, že niekedy to môže vyvolať značné problémy. V roku 2000 si dal anglický kapitán vo svete reklamy vlastný gól, keď propagoval gel na vlasy a pritom si nechal oholiť hlavu. Mobilný operátor Vodafone sa zase podľa zákulisných informácií snažil Beckhamovi rozhovoriť prestup do Realu, pretože sponzorom madridského klubu je konkurenčný Siemens.

Českí futbalisti tentoraz v nadnárodných reklamách neúčinkujú. Aj v minulosti dostávali pozvánky do nich len zriedka. Najviac si s hviezdami v reklame zahral Tomáš Rosický v zakázke pre Nike. Pavlovi Nedvědovi nevyniesol veľký reklamný kontrakt ani zisk Zlatej lopty pre najlepšieho futbalistu Európy. Firmy si vyberajú tváre, ktoré sú známe a populárne medzi najväčším počtom fanúšikov. (čtk)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 719
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 516
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 531
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 515
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 479
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 028
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 196
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu