Cestovná kancelária musí pravdivo informovať o tom, čo ponúka

Zákon o poistení cestovných kancelárií upravuje aj iné veci, ako poistenie. Hovorí tiež napríklad o tom, že cestovná kancelária musí v katalógu, prípadne inou písomnou formou, presne, jasne, pravdivo, zrozumiteľne, úplne a riadne informovať o všetkých ..

Zákon o poistení cestovných kancelárií upravuje aj iné veci, ako poistenie. Hovorí tiež napríklad o tom, že cestovná kancelária musí v katalógu, prípadne inou písomnou formou, presne, jasne, pravdivo, zrozumiteľne, úplne a riadne informovať o všetkých skutočnostiach, ktoré môžu mať vplyv na rozhodnutie záujemcu o kúpe zájazdu. Patrí to totiž k základným právam objednávateľa, a to ešte pred podpísaním zmluvy.

Ide najmä o tieto skutočnosti:

* termín začatia a skončenia zájazdu,

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

* cenu zájazdu, vrátane harmonogramu platieb a výšku preddavku,

SkryťVypnúť reklamu

* cieľové miesto a miesto pobytu,

* druh dopravného prostriedku, úroveň jeho vybavenosti, kvality a triedy,

* typ ubytovania, jeho polohu, kategóriu, stupeň vybavenosti a hlavné charakteristické znaky ubytovania,

* rozsah stravovania a jeho formy,

* trasu cesty, predpokladaných časoch a miesta zastávok,

* program v mieste pobytu,

* rozsah a kvalitu všetkých ostatných plnení, ktoré sú obsahom zájazdu,

* rozsah a podmienky povinného poistenia zájazdu pri úpadku cestovnej kancelárie,

* informácie o poistiteľovi, s ktorým má uzatvorené povinné zmluvné poistenie zájazdu,

* všeobecné údaje, týkajúce sa pasových a vízových požiadaviek pre občanov SR a o zdravotných formalitách, ktoré sú nevyhnutné na cestu a pobyt, ako aj o zvyčajné ceny a lehoty na ich vybavenie,

SkryťVypnúť reklamu

* informáciu o tom, či sa pre zájazd požaduje minimálny počet účastníkov zájazdu a o termíne, kedy najneskôr pred odchodom zájazdu môže cestovná kancelária oznámiť, že zájazd ruší z dôvodu jeho neobsadenia minimálnym počtom účastníkov,

* lehotu, v ktorej môže objednávateľ oznámiť, že sa na zájazde namiesto neho zúčastní iná osoba,

* možnosť uzatvoriť individuálne cestovné poistenie, vrátane poistenia pre prípad storna zájazdu pri ochorení alebo v prípade nehody.

Tieto údaje sa pred uzavretím zmluvy môžu meniť len v odôvodnených, preukázateľných prípadoch a to vtedy, ak si cestovná kancelária v katalógu toto právo konkrétne vyhradila, alebo ak sa na ich zmene dohodla so záujemcom o kúpu zájazdu. V ostatných prípadoch sú pre cestovnú kanceláriu záväzné.

SkryťVypnúť reklamu

Katalóg alebo iná písomná forma ponuky alebo doplňujúcej informácie o zájazde sa považuje za súčasť zmluvy o zájazde.

Cestovná kancelária musí klienta oboznámiť s tým, že ide dohodnuté podmienky zmeniť. Zákazník s nimi súhlasiť môže, ale aj nemusí. V tomto prípade môže odstúpiť od zmluvy.

Ak cestovná kancelária nedodrží, čo sľúbila, napríklad na obrázku v katalógu vám ukáže krásny hotel uprostred zelene, a na mieste zistíte, že zeleň pred hotelom síce je, ale hneď vedľa neho je továrenský komín a pred ním štvorprúdová cesta, môže klient jej služby reklamovať.

Reklamovať môže tiež nekvalitne poskytnutú službu, vopred zaplatený zájazd, ktorý sa vôbec neuskutočnil, respektíve na neposkytnutie časti služieb v rámci programu zájazdu.

Reklamáciu si môže uplatniť do troch mesiacov, niektoré je však najlepšie uplatniť si hneď na zájazde. Ak má napríklad cestovná kancelária v ponuke švédske stoly, ale na zájazde zistíte, že žiadne nie sú, najlepšie je spísať zápisnicu o nedodržaní podmienok zmluvy hneď na mieste. Inak budete mať prob-lém dokázať, že ste naozaj nejedli zo švédskych stolov.

SkryťVypnúť reklamu

Zákazník si tiež môže nárokovať primeranú náhradu škody, ak cestovná kancelária zruší zájazd v lehote kratšej ako 20 dní pred termínom jeho začatia. Podľa zákona sa tiež cena zájazdu uvedená v zmluve nesmie jednostranne zvýšiť v priebehu 20 dní pred začiatkom zájazdu. (mapa)

Zdroj: Slovenská obchodná inšpekcia, Slovenská asociácia cestovných kancelárií

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 073
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 985
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 142
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 021
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 944
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 477
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 068
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 546
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu