Je poplatok, ktorý vám cestovná kancelária strhne v prípade, že zrušíte vašu účasť na zájazde alebo dovolenku, ktorú ste si už riadne objednali a zaplatili. Najčastejšie sa tak stáva kvôli chorobe či vážnym problémom v rodine.
Výška storno poplatku závisí od toho, koľko dní ešte zostáva do termínu zájazdu či dovolenky. Čím neskôr zájazd zrušíte, tým viac zaplatíte. V detskej CK Úsmev napríklad účtujú pri odstúpení od zmluvy 31 až 14 dní pred nástupom 10 percent z ceny zájazdu pri domácich zájazdoch a 50 percent pri zahraničných, 13 až dva dni pred nástupom 50 percent z ceny zájazdu pri domácich zájazdoch a 75 percent pri zahraničných. 24 hodín pred nástupom je storno poplatok vo výške 100 percent. To znamená, že to, čo ste za zájazd zaplatili, prepadá v prospech cestovky (vaše miesto totiž rezervovala a vyplatila).
Odstúpenie musí byť vykonané osobne alebo písomne (faxom, prípadne doporučeným listom).
Poistenie storno poplatku
Kto má malé deti a obáva sa, že by mohli pár dní pred odchodom na dovolenku ochorieť (prípadne sám býva chorý), môže využiť službu poisťovní v podobe poistenia storno poplatku. Vtedy vám poisťovňa aj pri odstúpení od zmluvy na poslednú chvíľu vyplatí celú sumu, ktorú ste cestovnej kancelárii zaplatili - a to aj 24 hodín pred odchodom.
Poistné krytie
Je suma, do ktorej bude poisťovňa kryť škodu v prípade nehody, choroby, úrazu či poškodenia majetku. Ak napríklad na dovolenke stratíte batožinu v hodnote 40-tisíc korún, a poistné krytie na vašej poistke ohľadom straty batožiny bude len 30-tisíc korún, poisťovňa vám nevyplatí celú sumu - o 10-tisíc prídete. Preto je dobré sa vždy informovať na poplatky za poistenie i výšku poistného krytia. Väčšinou platí, že čím lacnejšia poistka, tým môže byť nižšie poistné krytie .
Poistenie cestovnej kancelárie
Ide o poistenie cestovnej kancelárie voči insolventnosti. Chráni klientov cestovnej kancelárie, ktorá sa dostane do finančných ťažkostí a má problémy zaplatiť za služby, ktoré si klienti zaplatili. Ak je cestovná kancelária poistená, zaplatí ich poisťovňa.
Poistenie liečebných nákladov
Ide o poistenie nevyhnutných liečebných nákladov klienta, ktorý v zahraničí náhle ochorel, alebo utrpel úraz, vrátane preplatenia nákladov spojených s prepravou poisteného späť do vlasti. Ide o prípady, keď neposkytnutie okamžitého lekárskeho ošetrenia by mohlo bezprostredne ohroziť život alebo zdravie poisteného.
Úrazové poistenie
Je poistenie pre prípade náhleho úrazu. Kryje náklady súvisiace s úrazom, a tiež životné následky, ktoré pacient pri úraze utrpí, a to na základe bodovacieho systému.
Úrazové poistenie býva často zahrnuté v iných poisteniach - napríklad životnom, dôchodkovom alebo cestovnom, ale aj pri sporiacich účtoch v sporiteľniach či bankách.
Úrazové poistenie sa podľa dohody vzťahuje na pracovné poistenie, mimopracovné poistenie, alebo na všetky druhy úrazov, ktoré sa v každodennom živote poisteného môžu vyskytnúť. Či sa vzťahuje aj na úrazy klienta v zahraničí si však treba overiť v zmluve, ktorú klient podpísal s poisťovňou. (mapa)