EÚ: rovnaké lety za rovnaké ceny

BRUSEL - Až o tristo percent sa mohli líšiť ceny úplne zhodných leteniek na rovnaký let v Európskej únii, ak si ich objednávali zákazníci z rozdielnych krajín.

Letecké spoločnosti si účtovali za letenky podľa toho, odkiaľ zákazník pochádzal. Podľa Európskej komisie to už nemôžu robiť, pretože ide o diskrimináciu. ILUSTRAČNÉ FOTO - TASR

Európska komisia včera zverejnila výsledky vyšetrovania, ktoré začala na podnet spotrebiteľov v decembri minulého roka v 18 západoeurópskych leteckých spoločnostiach. Letecké spoločnosti už väčšinou národné rozdiely na online rezervácie leteniek odstránili. "Diskriminačné cenové praktiky pri predaji leteniek cez internet už nie sú problém," oznámil včera novinárom hovorca Európskej komisie Gilles Gantelet. "Už sa to nikdy nestane," dodal.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Niektoré letecké spoločnosti, ako napríklad British Airways a SAS priznali, že k zákazníkom v minulosti nepristupovali rovnako, no rozdielny prístup už odstránili. Využívali poštovú adresu, alebo adresu kreditnej karty na to, aby zistili bydlisko klienta. V závislosti od krajiny potom účtovali rozdielne ceny. Tie pritom nevyplývali zo žiadnych podstatných dôvodov, ako napríklad dátumu kúpy či možnosti pozmeniť si rezerváciu, ale len z klientovej adresy. Zákazníci to považovali za diskrimináciu a porušenie pravidiel európskeho vnútorného trhu.

Medzi osemnástimi leteckými spoločnosťami, ktoré od Európskej komisie dostali list so žiadosťou o vysvetlenie boli Lufthansa, Air France, Alitalia, KLM, British Midlands, Virgin Atlantic, Aer Lingus Iberia a Austrian Airlines. Mnohé zo šestnástich firiem, ktoré na výzvu odpovedali, uviedli, že zákazníkov nediskriminovali, a tí, čo sa priznali, oznámili, že praktiky okamžite stopli. Na žiadosť podľa agentúry DPA neodpovedali iba aerolínie Alitalia a Olympic Airways. EK si pred tým, ako potvrdila, že letecké spoločnosti predávajú online letenky pre všetkých obyvateľov EÚ bez diskriminácie, overila reálny stav v praxi. Pri klasických, papierových letenkách sa však rozdiely v cene ešte môžu vyskytnúť, pretože firmy majú rozdielne náklady pri ich vystavovaní a odosielaní. (tasr, čtk, reuters)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 006
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 585
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 503
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 468
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 3 934
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 896
  7. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 772
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 218
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu