Ľudia sa radi hrajú, firmy to rady využijú

Každý chce vyhrať. Vedia to aj obchodníci a firmy. Preto spájajú príjemné pre ľudí s výhodným pre seba a zákazníkom ponúkajú rôzne spotrebiteľské hry.

Súťaže naozaj prilákajú viac zákazníkov - napríklad firma Pepsi vďaka hre so symbolmi na uzáveroch svojich nápojov predala v zime rovnaké množstvo nápojov ako v lete, keď je záujem o nápoje najväčší.

Ako fungujú súťaže?

Výrobcovia a obchodníci využívajú niekoľko typov súťaží.

Najjednoduchšie hry sú také, pri ktorých sa spotrebiteľ ihneď po rozbalení výrobku dozvie, či vyhral alebo nie.

Pri ďalšom type hier sa využívajú sms správy - zákazník odošle kód kúpeného výrobku a buď ihneď dostane odpoveď, či vyhral, alebo je zaradený do žrebovania.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčastejšie však spotrebiteľské hry fungujú na princípe zasielania obalov alebo kupónov, z ktorých sa na záver vyžrebujú výhercovia.

Ďalšou kategóriou sú súťaže, do ktorej je spotrebiteľ zaradený automaticky, len čo si kúpi nejaký výrobok alebo službu. Vo veľkom túto možnosť využívajú napríklad rôzne noviny a časopisy. Často organizujú súťaže, do ktorých zaradia každého, kto si predplatí ich produkt.

Spotrebiteľské súťaže, ktoré majú prilákať divákov, najnovšie ponúkajú aj rôzne televízie. Výhra je naviazaná na sledovanie určitého programu - divák sa musí zaregistrovať a počas vysielania mu príde jedna alebo viac otázok súvisiacich s programom. Ak správne odpovie, dostane sa do žrebovania. Televízia Nova pri oslave svojich desiatych narodenín doviedla tento systém súťaže až do extrému. Niekoľko týždňov uverejňovala počas celého dňa rôzne kódy, ktoré musel divák do niekoľkých minút poslať esemeskou. Za každý kód získal určitý počet bodov. Zvíťazil ten, kto nazbieral najviac bodov a teda strávil najviac času pred televíznou obrazovkou.

SkryťVypnúť reklamu

Ľudia súťažia radi

"Súťažím rád," hovorí Marek Juríček, ktorý už vyhral dva mobilné telefóny a niekoľko drobností. "Vždy, keď je nejaká súťaž, tak sa zapojím. Keď si už kúpim nejaký výrobok alebo časopis a môžem niečo vyhrať, tak prečo by som to nevyužil?" vraví. Takmer každý týždeň posiela poštou nejaký kupón alebo obal výrobku. Zapája sa aj do všetkých esemeskových súťaží. "Raz som v jednej minul asi 4-tisíc korún. Ale vyhral som mobil za 12-tisíc."

"Už som párkrát súťažila, ale zatiaľ som nevyhrala nič," hovorí asi 25-ročná pani v bratislavskom hypermarkete Carrefour. "Nenakupujem podľa toho, na čo sa dá niečo vyhrať, ale keď občas niečo také kúpim, tak to aj pošlem. Možno raz vyhrám milión," vraví so smiechom.

SkryťVypnúť reklamu

Aj ostatní oslovení v obchode majú radi súťaže. "Veď za to nič nedám a možno raz sa na mňa usmeje šťastie," povedal starší pán. Ani on ešte nevyhral. (pcs)

Čo možno teraz hrať a vyhrať?

Rajo

Každý spotrebiteľ, ktorý si v cieti COOP Jednota do konca júna kúpi v rámci jedného nákupu 5 kusov jogurtov Rajo a pokladničný blok zašle na adresu firmy, bude zaradený do žrebovania o 30 zájazdov na ostrov Rhodos, 30 multifunkčných kuchynských robotov a 30 panvíc Tefal.

HP

Kto si kúpi v júni atramentové multifunkčné zariadenie HP, dostane sa automaticky do žrebovania o zapožičanie automobilu Smart aj s plnou nádržou na 10 dní.

Schiesser a Mazda

Do súťaže bude zaradený každý, kto do 15. júna nakúpi v obchode Schiesser a vyplní hernú kartu. Každý musí odpovedať na otázky v ktorej krajine má sídlo spoločnosť vyrábajúca výrobky Schiesser a koľko bude predaných nových vozov Mazda od 1. apríla do 15. júna 2004.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavnou cenou je víkend s Mazdou MX-5. Cenu získa ten, kto správne odpovie na prvú otázku a čo najpresnejšie na druhú otázku. Ak bude viac výhercov, ako je počet hlavných výhier, rozhodne vyššia hodnota nákupu.

VISA a Slovenská sporiteľňa

Každý kto do 30. júna zaplatí kartou VISA alebo VISA Electron nákup v minimálnej hodnote 300 Sk, bude zaradený do žrebovania o päťdňový zájazd pre dve osoby na olympijské hry do Atén. Okrem toho je možné vyhrať tašku na notebook, piknikový batoh alebo olympijské tričko.

FLAGA Slovplyn

Ponúka možnosť vyhrať každý mesiac letecký zájazd pre dve osoby, digitálny fotoaparát, mikrovlnku a 15 tričiek s logom. Stačí 6-krát načerpať po 25 litrov LPG FLAGA, nalepiť na kartičku 6 kupónov a podpísanú kartičku zaslať na adresu firmy.

SkryťVypnúť reklamu

VÚB Asset management

Každý kto do konca júna investuje minimálne 20 000 Sk do podielových fondov alebo investičných kont, bude zaradený do žrebovania o Mercedes triedy A v hodnote 700-tisíc Sk, 3 digitálne kamery Panasonic v hodnote 60-tisíc Sk a 5 širokouhlých televízorov Panasonic v hodnote 45-tisíc Sk. Každým násobkom vkladu vo výške 20-tisíc korún sa zvyšuje šanca vyhrať.

Siemens

Návštevník internetovej stránky Siemensu, ktorý vyplní anketu, bude zaradený do žrebovania o mobilný telefón Siemens ST55.

Buderus

Na súťaži sa môže záčastniť fyzická osoba, ktorá si do 20. novembra kúpi kotol značky Buderus pre vlastnú potrebu. Kto chce súťažiť, musí poslať súťažný kupón spolu s fotokópiou faktúry o zaplatení. Piati vyžrebovaní zákazníci dostanú späť cenu svojho kotla.

SkryťVypnúť reklamu

CK Reny Travel

Na svojej internetovej stránke má Reny Travel uverejnenú výšku zľavy na všetky zájazdy, ktorá sa mení. Kto si myslí, že v súčasnosti je zľava najvyššia, musí zavolať na telefónne číslo uvedené na stránke. Prvý, kto zavolá po vyhlásení najvyššej zľavy, vyhrá zájazd do Talianska pre dve osoby.

Seat

Kto si kúpi vozidlo Seat Alhambra, bude zaradený do žrebovania o Seat Cordoba. Žrebovanie prebehne po tom, ako sa predá 10 áut. Šanca na výhru je teda jedna k desiatim.

Slovakia Chips

Vnútri každého výrobku Slovakia Chips je etiketa s možnými výhrami. Po jej odlepení zákazník ihneď zistí, či získal jeden z peňažných poukazov na 50 až 1000 korún. Kto nevyhrá, môže poslať 7 etikiet a zúčastní sa na zlosovaní o 100-tisíc korún.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 648
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 416
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 280
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 416
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 723
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 936
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 269
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu