Niektoré cestovky ponúkajú aj dovolenky šité na mieru

BRATISLAVA - Chceli by ste stráviť týždeň v brazílskom pralese a potom sa plaviť loďou do Austrálie? Slovenské cestovky sú schopné zabezpečiť čokoľvek.

ILUSTRAČNÉ FOTO - TASR

Mnohé cestovky ponúkajú zájazd na objednávku. To znamená, že klient si vyberie nejakú destináciu, ktorú cestovka nemá v katalógu, a napriek tomu mu ju objedná. Jeho výber nie je takmer v ničom obmedzený. "Neexistuje nič také, čo by sa nedalo urobiť," povedala riaditeľka marketingu CK Satur Mária Gallová.

Záujemcovia o takýto spôsob rekreácie si však musia pripraviť viac peňazí ako na zvyčajnú dovolenku. "Cenová relácia sa pohybuje od 200-tisíc do nekonečna," hovorí marketingový manažér spoločnosti Koala tours Oliver Kluch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Existujú však aj lacnejšie alternatívy dovolenky na želanie. Podľa Gallovej ak si zákazník vyberie niektorú z destinácií, do ktorej lieta Sky Europe, nevyjde ho dovolenka oveľa drahšie ako klasický zájazd. Najlacnejšie stojí pobyt v niektorom európskom meste. Víkend sa tu dá stráviť už za pár tisíc. Záujem je však minimálny, lebo existuje veľmi široká ponuka katalógových produktov.

"Cena takýchto zájazdov je vyššia, lebo sa využívajú linkové lety, ktoré sú drahšie ako chartrové, a individuálne sa zabezpečuje aj ubytovanie. Priplatiť si treba aj za sprievodcu," vraví obchodná riaditeľka CK Ruefa Stanislava Halmová.

Cestovky vravia, že o dovolenku na mieru majú záujem predovšetkým dobre situovaní zákazníci, ktorých neuspokojuje klasická ponuka. "Garantujeme im, že najneskôr do 24 hodín spravíme ponuku. Ihneď sa do toho pustia viacerí ľudia naraz, lebo ide o veľmi lukratívne zákazky," povedal Kluch.

SkryťVypnúť reklamu

V iných cestovkách však vybavenie trvá dlhšie. "Zákazník by mal prísť minimálne mesiac pred odchodom. Väčšinou to majú dobre rozmyslené a nejde o žiadne zájazdy na poslednú chvíľu. Lehota vybavenia však závisí od prípadu k prípadu. V takom Paríži to vieme zariadiť do dvoch dní," povedala Halmová.

Cestovné kancelárie nevedeli vyčísliť, koľko by sme za dovolenku na mieru zaplatili. Vždy ide totiž o konkrétnu ponuku šitú na mieru každému zákazníkovi.

Zákazníkovi stačí, ak príde do cestovnej kancelárie, a povie, kam a ako by chcel cestovať a ako chce byť ubytovaný. Cestovka všetko preverí a oznámi mu cenu, za ktorú mu takýto zájazd predá. (pcs)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  5. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  2. Čo vám nikto nepovedal o kráse, materstve a ADHD dospelých
  3. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať?
  4. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  5. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  6. Príďte do Piešťan na oslavy 80. výročia víťazstva nad fašizmom
  7. Víno z LESOV SR žiari: Úspech na Vienale 2024
  8. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 8 333
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 5 558
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 5 011
  4. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 4 014
  5. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 3 883
  6. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 3 756
  7. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 568
  8. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 3 167
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu