* Takmer všetky poisťovne majú aj poistných poradcov, ktorí môžu prísť za klientom priamo domov. Stačí zavolať na infolinku poisťovne a dohodnúť si termín.
* Pred uzatvorením zmluvy sa robí pohovor. Klient musí pravdivo odpovedať na otázky o svojom zdravotnom stave. "Ak klient uvedie nepravdivé odpovede, môže to mať za následok odmietnutie plnenia, respektíve poisťovňa je oprávnená poistné plnenie primerane znížiť," hovorí Zuzana Wagnerová z poisťovne Kooperativa.
* Na základe dotazníka poisťovňa posúdi zdravotný stav záujemcu o poistenie. Ak je zdravotný stav zlý, poisťovňa môže pred podpisom zmluvy žiadať aj lekársku prehliadku.
* Ak má klient vážnu chorobu, môže ju poisťovňa vylúčiť z poistného plnenia.
* Mladší ľudia majú výhodu aj v tom, že budú platiť menšie poistné. Ak sa dá napríklad poistiť 20-ročný človek na sumu 1 milión korún do veku 60 rokov, bude platiť podstatne nižšiu sumu, ako 45-ročný človek, ktorý sa dá poistiť na rovnakú sumu a do rovnakého veku.
* Výšku poistného možno ovplyvniť aj tým, ako často bude klient platiť. Vo väčšine poisťovní si možno vybrať z mesačných, štvrťročných alebo ročných splátok. Najmenej zaplatí ten, kto bude splácať poistné raz ročne.