Oravské obce nevylučujú blokádu

ORAVA - Oravci, žijúci popri medzinárodnej ceste E77, zvažujú možnosť blokády medzinárodnej cesty, vedúcej Oravou. Potvrdili to starostovia viacerých obcí. Dôvodom je najmä kamiónová, ale aj osobná doprava. Narušuje statiku domov, ale aj samotného Oravsk


Kamiónová doprava oravskými dedinkami je neúnosná, hovorí sa aj o jej prípadnej blokáde. FOTO - AUTORKA



ého hradu.

Oravským hraničným priechodom cez Trstenú - Chyžné prešlo vlani viac ako 120-tisíc nákladných automobilov. V niektorých časových úsekoch a v dňoch, keď sa autá z celého Slovenska presúvajú na poľské trhy, sa tu nedá ani prejsť cez cestu. Situácia sa ešte zhorší, ak po dvojstranných poľsko-slovenských rokovaniach sa rozhodne o vylúčení kamiónovej dopravy nad 7,5 tony na hraničnom priechode Javorina - Lysa Polana. "Poľská strana je podľa predbežných informácií vylúčeniu naklonená," potvrdil Jaroslav Greguš, zástupca prednostu Krajského úradu dopravy a pozemných komunikácií v Prešove.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Situáciu by pomohol vyriešiť nový slovensko-poľský hraničný priechod v Skalitom na Kysuciach, uvažuje sa aj o prispôsobení ďalšieho v okrese Bardejov.

"Investor, ktorým je slovenská správa ciest, vypísal výberové konanie na dodávateľa stavby obchvatu Oravský Podzámok Horná Lehota," povedal Daniel Škerda, vedúci odboru dopravy a komunikácií Žilinského samosprávneho kraja. "Ak sa nevyskytnú žiadne problémy, mohlo by sa s výstavbou začať už na jeseň."

Úvodná štúdia na trasu obchvatov obcí od Dolného Kubína po Trstenú bola spracovaná ešte v roku 1984. Odhliadnuc od Podbiela, kde už na výstavbu obchvatu boli aj peniaze z fondov EÚ, no občania ju z dôvodu nevyhovujúcej trasy odmietli, bolo s prípravou stavby najviac problémov v Oravskom Podzámku. Vláda schválila peniaze na výstavbu obchvatu Oravský Podzámok - Horná Lehota, ktorým sa mala zaťaženosť oravských ciest začať riešiť, ešte v roku 1995. Začiatok výstavby bol plánovaný na rok 1997. Termín sa posunul o rok, no v roku 1998 vypadla cesta z rozpočtu opäť. Množili sa petície občanov a samosprávy za urýchlenie výstavby. Medzitým rástli náklady na výstavbu prvého oravského obchvatu v dĺžke približne 6 kilometrov zo 600 miliónov na dnešných 1,2 miliardy korún.

SkryťVypnúť reklamu

Autor: LÝDIA VOJTAŠŠÁKOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 676
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 461
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 424
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 452
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 593
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 981
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 186
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu