Asociácia je voľným združením majiteľov autoškôl a má okolo 60 členov. Združili sa v nej väčšinou majitelia veľkých autoškôl, ktorí podľa oponentov lobujú za zákon v snahe zlikvidovať konkurenciu a rozdeliť si trh.
"Myslíme si, že tí, ktorí organizujú protesty, zbytočne zastrašujú verejnosť. Ich tvrdenia, že sa ceny kurzov v autoškolách po prijatí zákona zvýšia o sto až dvesto percent, považujeme za neopodstatnené. Na druhej strane však nehovoria o objektívnych príčinách zložitej situácie, do ktorej sa autoškoly dostávajú predovšetkým rekordným zvýšením cien pohonných látok a rastom ďalších nákladov," povedal pre SME prezident asociácie Milan Blažo.
Členovia asociácie podľa Blaža vidia v zákone, ktorý sa pripomienkuje, predovšetkým snahu skvalitniť vyučovanie a výcvik. "Cieľom je lepšie pripraviť vodičov na stále hustejšiu premávku na európskych cestách."
Na otázku, načo potrebuje Slovensko špeciálny zákon o autoškolách, ktorý vo viacerých členských štátoch únie nemajú, Blažo odpovedal: "Keby všetko fungovalo tak, ako má fungovať, zákon by sme nepotrebovali. Občas mám pocit, že ľudia si zaplatia kurz nie preto, aby sa naučili jazdiť, ale aby dostali vodičský preukaz. V tom je podstatný rozdiel medzi Slovenskom a napríklad Nórskom. Tam zákon o autoškolách nepotrebujú." (sen)