ranti. Reportéri televíznej stanice Canal Plus teraz dali dokopy svedectvá zo zákulisia vysielania, ktoré dokazujú, že v Loft Story bolo pramálo reality, napísal denník Le Monde.
Receptom holandskej produkčnej spoločnosti Endemol, ktorá predala nápad voyerskej šou do mnohých krajín, je podľa Canal Plus vopred vypracovaný scenár. Typy ľudí vybrané podľa predstáv scenáristu a dopredu dohodnuté zápletky - to bolo údajne tajomstvo úspechu programu, v ktorom kamery sledovali jedenásť mladých ľudí počas 70 dní v luxusnom dome na parížskom predmestí. Odhalenie môže ovplyvniť budúcnosť tohto druhu programov, kde najväčším tromfom je práve mýtus o nefalšovanej realite.
V skupine súťažiacich má napríklad byť mládenec, ktorý trávi väčšinu času v posilňovni a pred zrkadlom a neustále vylepšuje svoj zovňajšok. Ďalej dievča citovo závislé od otca alebo mladá ekologička. „Angažovali nás, ale naše úlohy boli dopredu dané,“ hovorí Loana, víťazka. „Loft Story“ bol stroj na nahrabanie peňazí a my sme boli iba bábkami,“ hovorí Fabrice, ďalší účastník. Podfukom bolo údajne aj logo „naživo“ v rohu obrazovky. Zábery sa vysielali s niekoľkominútovým odstupom. Neskôr to producenti aj priznali. Podľa jednej zo spolupracovníčok sa vystrihovala nevhodná konverzácia - napríklad o politike alebo televíznom zákulisí. (kl, čtk)