BRATISLAVA – Predaj povinného zmluvného poistenia áut je v plnom prúde. Poisťovne spustili kampane na získavanie klientov. Tí stoja pre neľahkou voľbou.
Všetky poisťovne predávajú to isté a za rovnaké ceny. Rozdiely sú malé a motorista má niekoľko možností, ako sa rozhodnúť. Podľa toho, komu najviac verí alebo kto mu ponúkne najlákavejšiu výhru v súťaži.
Môže sa spoľahnúť aj na odporúčanie poisťovacieho agenta, ale mal by vedieť, že ich provízie sú rôzne. Agent bude preto uprednostňovať tú poisťovňu, ktorá mu najviac zaplatí. Rozdiel pri drahších poistkách pritom môže byť aj niekoľko sto korún.
Odborníci odporúčajú, aby si klienti vyberali podľa finančnej sily poisťovne. Bežný motorista to ale nemusí vedieť posúdiť.
Klient je vo výhode, pretože bude môcť poisťovňu zmeniť, aj keď to nemôže urobiť zo dňa na deň. Podpísaním zmluvy sa totiž zaväzuje aj k istým povinnostiam. (gk)