Slovenská kreativita vyrastá z plienok

„Slovenská kreativita sa každým rokom zlepšuje. Je však mladá a stále sa má kde rozvíjať. Objavuje sa čoraz menej „výstrelkov“, stredný prúd kreativity sa stabilizoval a nie je až taký priepastný rozdiel medzi slovenskými reklamami a tvorbou vyspelého ...

„Slovenská kreativita sa každým rokom zlepšuje. Je však mladá a stále sa má kde rozvíjať. Objavuje sa čoraz menej „výstrelkov“, stredný prúd kreativity sa stabilizoval a nie je až taký priepastný rozdiel medzi slovenskými reklamami a tvorbou vyspelého reklamného sveta. Aj tam nie každá reklama je výnimočná,“ hodnotí kreativitu v reklame Juraj Vaculík, riaditeľ reklamnej agentúry Juraj Vaculík, kreatívne štúdio. Rezervy slovenskej reklamnej kreativity J. Vaculík nevidí v produkcii, ani po neustálom dopyte po veľkých ideách. Podľa neho stále chýba odvaha klientov, ktorí si chcú uvedomiť, že práve neštandardný postup v reklame je častokrát účinnejší. „Už sú však tvorcovia, ktorí sa bijú za svoje nápady, presviedčajú. Ľudia v agentúrach už majú nielen argumentačné schopnosti, ale aj vedomosti, a spolu s nimi sa ďalej posúva aj klient a celá reklama, ktorá sa stáva atraktívnejšou a profesionalizuje sa. V reklame už dnes nepracujú len „bývalí umelci“, ktorí sa dali zlákať finančne lukratívnejšou prácou, ale aj na Slovensku vyrastajú profesie v reklame. Prichádzajú mladí ľudia, ktorí reklamu vnímajú v širšom kontexte, sú rozhľadenejší v pojmoch a hladní po práci,“ tvrdí J. Vaculík.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

SÚŤAŽE AKO ZDROJE NÁPADOV

Reklama je dnes priemyselné odvetvie a tak aj tam, ako v každom veľkom biznise, je snaha o konfrontáciu. Slúžia na to súťaže efektivity a kreativity, ktoré sa potom stávajú pre agentúry vodid-lom v určovaní trendov v reklame, klientom slúžia na výber agentúry a pre tvorcov sa stávajú akousi burzou nápadov, ale tiež priamou konfrontáciou s prácou v iných agentúrach. Medzi najznámejšie patria kreatívne festivaly EPICA, Portorožský Zlatý bubon a Zlatý lev v Cannes. Rozdiely sú v zložení poroty. V Cannes a v Portoroži sa porota skladá z ľudí, ktorí robia v reklamnom biznise - režiséri, šéfovia agentúr, klienti, v súťaži EPICA je porota zložená z ľudí píšucich o reklame. Portorožský festival reklamy Zlatý bubon sa koná vždy na začiatku októbra. Tento rok sa konfrontovala reklama tvorcov tzv. Novej Európy po ôsmykrát. Najväčším medzinárodným festivalom reklamy je Zlatý lev v Cannes, ktorý bol v júni už po 48. krát. Čo sa týka počtu účastníkov i množstva reklám prihlásených do súťaže, je to najväčší festival. (bž)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 727
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 533
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 734
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 538
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 527
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 459
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 044
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 203
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu