Väčšina našich cestovných kancelárií má za sebou úspešnú sezónu

BRATISLAVA – Väčšina slovenských cestoviek si uplynulé leto chváli. Nebyť septembrového zvratu, mnohé by letnú sezónu považovali za najlepšiu v posledných rokoch.

BRATISLAVA – Väčšina slovenských cestoviek si uplynulé leto chváli. Nebyť septembrového zvratu, mnohé by letnú sezónu považovali za najlepšiu v posledných rokoch.

Pobyty pri mori výrazne nezdraželi, v niektorých cestovkách boli ceny dokonca nižšie ako vlani. Mierne stúpli ceny dopravy.

Veľký návrat turistov zaznamenalo Chorvátsko. Pre našich turistov to však neprinieslo výhodu – istrijskí hoteliéri netaja, že milší ako turisti z východnej Európy sú im západní klienti, ktorí nemajú tak hlboko do vrecka. Chorváti sa začali správať trhovo. „V ich hotelových manažmentoch sa objavuje čoraz viac ľudí zo zahraničia, napríklad Španieli, Taliani, a to pre nás navyšuje ich ceny. Pre slovenské cestovné kancelárie sa Istria vzďaľuje,“ hovorí riaditeľ piešťanskej cestovnej kancelárie Fifo Tibor Bajaník. Pre naše cestovky sa črtá budúcnosť najmä v Dalmácii.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Mnohé cestovky zaznamenali toto leto zvýšenie počtu klientov, niektoré aj o 10 – 20 percent. „U nás bol nárast o 20 percent,“ hovorí Zuzana Balaschová z CK May way. „Aj na Slovensku už silnie trend kupovať skrátené štvordňové víkendové pobyty alebo niekoľko kratších dovoleniek do roka. Čoraz viac klientov sa prihlasuje aj na okrajové termíny pred sezónou a po nej.“

Tip Tour mal v tomto roku o sedem percent kapacít v Chorvátsku viac, ale vypredal ich oveľa skôr. Austropa zaznamenala šesťpercentný nárast tržieb. Piešťanské cestovky Centrum a Penta Tour tvrdia, že tohto roku sa lepšie predávali letecké ako autobusové zájazdy. V lete podľa nich prudko vzrástol záujem o arabské krajiny Egypt, Tunisko či Emiráty. Tradične najväčší záujem bol o Chorvátsko a Grécko.

SkryťVypnúť reklamu

Cestovný ruch na Slovensku zaznamenal v tejto sezóne viaceré plusy – od januára do augusta stúpli devízové príjmy v dolároch o šesť percent, počet všetkých ubytovaných narástol o 10,5 percenta, z toho zahraničných až o 15 percent. Mínusom bolo, že návštevnosť sa znížila – o 4,4 percenta. (ru)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 644
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 402
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 728
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 249
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 402
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 741
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 927
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 294
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu