Vydáva Asociácia slovenských filmových klubov a Slovenský filmový ústav
Už tradične tvoria úvodnú časť Kino-Ikonu podrobné výkladové štúdie, ktoré sa venujú otázkam konkrétnej filmovej tvorby či štýlu (analýza obrazovej a zvukovej montáže u Godarda), ale aj širším otázkam filozofie a filmu (ďalší výklad Peirceovej teórie a typológie znakov).
Hlavnú tému druhého čísla Kino-Ikonu určil medzinárodný seminár a naň nadväzujúca filmologická konferencia Zvuk vo filme. Z prednášok lektorov seminára (Beck, Ďurovičová) vznikol blok prekladov kľúčových textov o premenách filmového zvuku a o posunoch v skúmaní samotných dejín filmu (Altman: od filmu ako textu k filmu ako udalosti). Originálnym príspevkom je aj uvažovanie o odhaľovaní hlasu vo filme od Michela Chiona a text Jaya Becka o "zviditeľňovaní" zvuku, resp. o zvukovom dizajne v americkom filme 70. rokov (Coppola, De Palma). Reflexie Pavla Branka sa venujú najzaujímavejším filmom z 11. ročníka MFF Art Film (Cesta do Kafiristanu, Lov na anjela a i.), zasvätený pohľad na "srbskú situáciu" vo filme a na vybrané diela Gorana Markoviça podáva Jana Dudková. (kul)