V ultraortodoxných rodinách už od malička učia dievčatá, že vlasy sú symbolom nespútanosti. Preto ich treba držať "pod kontrolou".
Regály s parochňami z umelých vlasov sú v newyorských obchodoch pre ultraortodoxné židovky beznádejne prázdne. Vypredali sa za popoludnie. Rabíni v piatok ráno povedali, že parochne z pravých vlasov, ktoré sa do Ameriky a Izraela dovážali z Indie, treba rýchlo spáliť. Môžu na ženy preniesť zlých duchov z pohanských obradov.
Materiál na parochne údajne pochádza z hinduistického náboženského obradu, keď si Indky strihajú vlasy, aby ich obetovali bohom. Rabín Josef Šalom Eljašiv z Izraela podľa denníka Maariv tvrdí, že tieto parochne nie sú kóšer rovnako ako parochne z ostatných častí sveta. Podľa rabína totiž môžu obsahovať vlasy z Indie. "Hlavne tie blond."
V niektorých extrémne prísnych častiach Jeruzalema, kde ľudia nepoužívajú rádio a nečítajú noviny, to miestnym oznamovali megafónmi rabíni z idúcich áut.
V Amerike aj Izraeli sú indické parochne populárne. Vyzerajú prirodzene, majú pekný strih a "prírodný" lesk. "Sú aj veľmi drahé. Jedna stojí v Tel Avive asi tisíc šekelov (viac ako 7-tisíc korún). Každá žena ich má niekoľko - na doma, do synagógy, do spoločnosti," povedala denníku SME žena amerického rabína z Jeruzalema Leah Gerschenfeld. Sama ich mala osem. Včera, po západe slnka, jej ich manžel spálil.
Teraz sedí doma, hlavu má zaviazanú v šatke a čaká na parochňu, ktorú jej odporučí rabín. "Predpokladám, že nám vyberie správne. Tak ako nám odporúča, kde nakupovať jedlo."
Podobne sú na tom aj ostatné ženy z ultraortodoxných rodín. Parochne nosia od sobáša. Po svadbe si kompletne oholia hlavu a až do smrti nosia parochne. Oholená hlava je symbolom skromnosti a zdržanlivosti.
Väčšina veriacich žien v Izraeli si však vlasy nechá, po svadbe si len hlavu zakrýva klobúkom alebo šatkou. Sekulárne židovky to robia len v synagóge, kde je pokrývka hlavy povinná pre mužov aj ženy.
Zakázané parochne sú veľkým úderom pre peňaženky ultraortodoxných židov. Ich veľké rodiny sú často odkázané na charitu či stále sa zmenšujúce sociálne dávky. Nákup novej parochne môže byť pre nich ekonomický problém. "Navyše, tie umelé sú nepekné a nič nevydržia," sťažuje sa Leah. Rabína však poslúchne.
Jediný, kto bude z obáv z indických vlasov profitovať, bude firma, ktorej parochne rabín označí za kóšer.