Pripravovaný zákon totiž ukladá autoškolám povinnosť mať trenažér, vlastniť alebo mať v dlhodobom nájme tri až štyri učebne a autocvičisko s rozlohou 3000 štvorcových metrov. To by znamenalo, napríklad len v troch navzájom susediacich sídlach v strede Oravy pokryť asfaltom 21 000 m
2 pôdy. Obvodný úrad dopravy však bude môcť rozhodnúť, vzhľadom na vysoké ceny pozemkov a vysoké náklady na vybudovania autocvičiska, že autoškola ho nemusí mať, ak má trenažér s elektronickou simuláciou dopravnej situácie schváleného typu. Ten však stojí takmer 400-tisíc korún.
"Navrhované legislatívne nariadenia nahrávajú istej lobistickej skupine, ktorá prišla za pár korún k majetku bývalého Zväzarmu. Jeden z ich predstaviteľov nás nazval kufríkovými autoškolami, lebo vraj nemáme vlastné vybavenie. My sa však vieme dohodnúť na prenájme plochy, učební i trenažéra, vieme ponúknuť cenu prijateľnú mladým ľuďom," hovorí Gabriel Turčák z Tvrdošína. Podľa neho, ale aj ďalších účastníkov sobotňajšieho protestu je snahou mocnej skupiny zlikvidovať konkurenčné malé autoškoly, ovládnuť trh a vyučovať za európske ceny.
Ministrovi dopravy a predsedovi vlády adresovali účastníci zhromaždenia vyhlásenie, v ktorom odmietli zákon pre jeho neodbornosť. Zároveň nesúhlasia s poukazovaním ministerstva dopravy na zastupovanie ich záujmov Slovenskou komorou výcvikových zariadení autoškôl.
LÝDIA VOJTAŠŠÁKOVÁ