lie, koľko médiá a poslucháči unesú. Americká speváčka Pink príde v júli koncertovať aj do Bratislavy.
Vlastným menom Alicia Moore svoj imidž nemusela vymýšľať so žiadnym producentom. Ostal jej od čias, keď spievala v rapových a klubových kapelách ako trinásťročná. Vôbec jej neprekážalo, že plynule pomedzi to prechádzala do spevu gospelov v afroamerických kostoloch. Odtiaľ jej prispôsobivosť štýlom - zvládne pomalšie R&B, ale doma sa cíti aj v rockových vypaľovačkách.
Už dvakrát sa objavila v singloch, ktoré sprevádzali nejaký film a teda aj v klipoch: v titulnej skladbe Lady Marmelade k filmu Moulin Rouge sa váľa v lascívnom prostredí kabaretu spolu s Christinou Aguilerou, Lil? Kim, alebo Missy Elliott a v Charlieho anjeloch štartuje motorkové preteky. Onedlho nebude film sprevádzať len singlami, ale si rovno zahrá a zaspieva - v úlohe hippisáckej rebelky Janis Joplinovej, ktorá v mladom veku nezvládla nával slobody.
Pink počúvajú deti, tínejdžeri aj staršia generácia. Raz sa jej prišla poďakovať štyridsaťpäťročná žena s tým, že jej pomohla pri rozvode a zachránila jej vzťah s dcérou. "Toľko by som nebola schopná spraviť ani pre seba," hovorí Pink. Vie, že poslucháči letia predovšetkým na drzé, provokatívne texty, ako hovorí vlastnými slovami: keď sa mladá žena nebojí vyjadriť sama seba. Akurát v štúdiu musí povyhadzovať všetky nadávky, ktoré síce uľahčujú vyjadrenie toho, čo chce povedať, ale nie každý to chce takto aj počuť. Posledne musela sľúbiť, že zmení nielen slovník, ale aj chovanie, inak s ňou svetoznáma nápojová firma zruší kontrakt.
Ako speváčka začala svoju úspešnú kariéru? Každá celebrita má svoj príbeh, zčasti pravdivý a z druhej časti ušitý pre médiá. Príbeh Pink znie: dieťa z rodiny hysterickej matky a otca vietnamského veterána v detstve pomáhala bezdomovcom - vietnamským bojovníkom, ktorí sa z toho už nespamätali a prišli o všetko.
K prvému vlastnému albumu Can?t Take Me Home sa dostala cez Lindu Perry, známu líderku kapely 4 Non Blondes. Budúcej producentke piesní z albumu nechala výhražný pätnásťminútpvý odkaz na záznamníku, že ak sa neozve, bude ju strašiť vo dne v noci. Linda Perry ju radšej pozvala k sebe do Los Angeles a už počas prvého stretnutia dali dokopy pár pesničiek. Odvtedy aj jej ďalšie radové albumy Missundaztood a Try This zbierajú platinové ocenenia za predaj.
Pink vyrazila na turné, do ktorého okrem domácej Ameriky zahrnula Európu. Redaktor britských novín The Guardian popisuje, čo sa deje na koncerte: "Každý večer sa speváčka vyvŕši na Christine Aguilere. Povláči ju po zemi a jasne dá najavo svoju dominanciu, pričom si nôti jej hity." "Ooops - prepichla som Christinu!" zhíkne v jednom momente, keď gumená napodobenina Aquillery fučí na javisku. Pomedzi to sú manekýni, čerokézske účesy, hra zrkadiel, americká vlajka a obrázky vlastnej rozpadnutej rodiny. Pink lieta uvesená na hrazde, predvádza kreácie na tému sex a obnažovanie. "Začína uväznená v klietke pod pódiom a svoju šou končí uvesená niekoľko metrov nad zemou. "Je to snáď najprepracovanejšia šou čo sa týka choreografie a detailov, ktorá sa objavila v Británii," hovorí redaktor The Guardian a to nesmieme zabudnúť, že doposiaľ najväčšiu šou robila Madonna.
"Nie je všetko jasné, čo ktorý symbol hovorí, ale má to silu," tvrdí novinár o jej šou, ale kľudne by to mohol tvrdiť o Pink so všetkým, čo k nej patrí: kombinovanom punk-romanticko-gýčovom zjave, popovo-rockovo-tanečných pesničkách, alebo vlastne o hocičom, čo Pink robí a hovorí po kluboch vrámci sebaprezentácie.
Autor: dv