Televízie sa už o hokeji dohodli

BRATISLAVA - Spor slovenských televízií pre vysielanie záberov z majstrovstiev sveta v hokeji sa utlmil. Zástupcovia súkromných televízií Markíza, Joj a TA3 a generálny riaditeľ verejnoprávnej STV Richard Rybníček sa včera na pôde licenčnej rady dohodli .

BRATISLAVA - Spor slovenských televízií pre vysielanie záberov z majstrovstiev sveta v hokeji sa utlmil. Zástupcovia súkromných televízií Markíza, Joj a TA3 a generálny riaditeľ verejnoprávnej STV Richard Rybníček sa včera na pôde licenčnej rady dohodli na spôsobe, akým STV poskytne ostatným krátke spravodajstvo z jednotlivých zápasov. Redaktori súkromných televízií sa však stále nedostanú na štadióny, lebo STV nesúhlasí, aby dostali akreditácie.

STV ako vlastník licencie na majstrovstvá sveta odteraz pri každom vysielanom zápase "odkloní" signál do jednotlivých súkromných televízií a tie si budú môcť pripraviť najviac trojminútový záznam. Môžu ho odvysielať len raz, a to v spravodajstve a zaplatia náklady na odklonenie signálu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Je to operatívne riešenie, ktoré nezaťažuje STV," povedal člen vedenia STV Branislav Záhradník. Rybníček však upozornil, že je to kompromis, ktorý sa môže interpretovať aj ako nedodržiavanie zákona o vysielaní a retransmisii, ktorý hovorí o povinnosti vlastníka licencie poskytnúť záznam, a nie signál.

"Je nám ľúto, že sme sa na tomto postupe dohodli až teraz, v priebehu šampionátu," povedala Ivana Semjanová z Markízy. "Na druhej strane je dôležité, že medzi televíziami vznikla dohoda, ktorú budeme uplatňovať aj v prípade iných významných športových podujatí."

Rozhodnutie privítali aj TA3 a Joj. "Televíziu Joj mrzí, že napriek viacmesačnej snahe prišlo k dohode s STV až po medializovaní jej nezákonných snáh zabrániť ostatným televíziám prinášať divákom 'krátke' obrazové spravodajstvo," povedal hovorca Joj Ľudovít Tóth.

SkryťVypnúť reklamu

Rozhodnutie privítala aj predsedníčka Rady pre vysielanie a retransmisiu Valéria Agócs, ktorá stretnutie podnietila.

Vysielatelia sa podpisom zaviazali, že v podobných situáciách bude takto v budúcnosti postupovať každý vysielateľ, ktorý bude vlastniť exkluzívne práva.

V rokoch 1998 - 2000, keď mala exkluzívne práva na šampionát Markíza, bola situácia rovnaká. Bývalý manažér Slovenského zväzu ľadového hokeja pre styk s verejnosťou Štefan Nižňanský hovorí, že Markíza vtedy nedovolila STV žiadny prístup k záberom z hokeja.

Ak budú chcieť súkromné televízie robiť napríklad rozhovory s hráčmi, budú ich i naďalej musieť zháňať inde ako v na to určených priestoroch na štadiónoch. Na tie sa bez akreditácie ich štáby nedostanú. "Je to súčasť exkluzivity programu STV, ktorú si chceme zachovať. Je to legitímne a logické, zrejme takto by postupovali aj iní," povedal Záhradník.

SkryťVypnúť reklamu

Minulý týždeň sa Markíza, Joj a TA3 rade na STV sťažovali, napriek včerajšej dohode sa sťažnosťou bude rada v najbližšom období zaoberať. "Začneme správne konanie a rozhodneme podľa toho, ako sa STV k tomu postaví," povedala Agócs. (hr)

STV raz vysielala reklamu dlhšie, ako mala

BRATISLAVA - STV pri vysielaní prenosov z majstrovstiev sveta v hokeji porušila podľa predsedníčky Rady pre vysielanie a retransmisiu Valérie Agócs zákon len raz. Dvadsiateho ôsmeho apríla počas hokejového zápasu Slovensko - Fínsko prekročila zákonom povolený osemminútový limit na vysielanie reklamy počas jednej hodiny. "Medzi 21. a 22. hodinou STV odvysielala viac ako povolených 8 minút reklamy," povedala Agócs.

Rada preto začne proti STV správne konanie, kde rozhodne, či k porušeniu zákona došlo, alebo nedošlo a aký postih za to televízii hrozí.

SkryťVypnúť reklamu

STV včera od rady dostala 300-tisícovú pokutu za opakované porušenie povinnosti rozoznateľne a zreteľne oddeliť reklamu a telenákup od iných častí programu.

Voči rádiu Okey začala rada správne konanie, či vo svojom programe Okey Chart neohrozilo morálny vývin maloletých. Správne konanie začala aj voči televízii Joj, ktorá je tiež podozrivá, že dostatočne neoddelila reklamu od iných častí programu. (hr)


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 649
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 419
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 291
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 421
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 714
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 265
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu