žstvo.
"Vlak? Naposledy na školskom výlete z gymnázia, určite uplynulo aspoň desať rokov," lovil v pamäti obranca Zdeno Chára, ktorý sa vôbec neobáva, že by mal problémy s uskladnením svojej 204-centimetrovej postavy.
Marián Hossa cestoval naposledy lokálkou počas svoje stredoškolskej praxe na dopravnej priemyslovke. "Konkrétnu stanicu si nespomeniem."
Otec František ho doplnil: "Najskôr do Bánoviec."
Hossa starší s asistentom Róbertom Švehlom si vlak vyskúšali v rámci nedávneho predšampionátového sústredenia na linke Trenčín - Poprad.
Druhý asistent Ľubomír Pokovič mal tiež cieľovú stanicu Poprad. "Bolo to pred dvoma rokmi. Z Bratislavy som sa pripájal k sústredeniu slovanistov."
Obranca Richard Lintner si pamätá na vlak zo svojich predchádzajúcich pôsobísk v New York Rangers a Pittsburghu. "Pri cestách okolo New Yorku sa využívajú v NHL aj vlaky. Býva to rýchlejšie." Generálny manažér Peter Šťastný sa nepamätá, kedy sedel vo vlaku v Amerike. "Naozaj, veľmi dávno. Keď sme hrali vlani na jeseň exhibičnú sériu veteránov v Rusku, presúvali sme sa z Tveru do Petrohradu vlakom. Predtým som po železnici cestoval pred dobrými desiatimi rokmi z Frankfurtu do Mannheimu. V úlohe skauta St. Louis som išiel sledovať dnešného útočníka Buffala Jochena Hechta."
Lekár Dalimír Jančovič použil vlak pred štyrmi rokmi z Vrútok do Prahy.
Organizátori MS uprednostnili vlak pred lietadlom z finančných dôvodov. Okrem toho 380-kilometrovú vzdialenosť z Ostravy do Prahy zvládnu hokejisti rýchlejšie, ak by sa v prípade voľby leteckej dopravy zarátali presuny na oboch letiskách. Nádražie vo Vítkoviciach je tri minúty od ČEZ Arény, cieľová pražská štvrť Libeň je tristo metrov od pražskej Sazka Arény.
Vlaková súprava pre hokejistov je špeciál, ktorý zastaví iba v cieli. Športovci a ich sprievod má k dispozícii osobitný batožinový, jedálenský a lôžkový vozeň, všade je klimatizácia, vákuové toalety, priestorné sedadlá. (ju)