Takmer 80 % používateľov sa vyjadrilo, že by tieto služby odporučili ďalším. Najčastejšie uvádzaným prínosom používania on-line služieb je úspora času (84 %) a pružnosť (65 %). Najdôležitejšími faktormi prinášajúcimi používateľom spokojnosť sú: jednoduchosť používania (pre občanov) a rýchlosť webovej služby (pre firmy). V prieskume sa na záver konštatuje, že veľmi dôležitými prvkami úspešnosti on-line verejných služieb sú: optimalizácia tokov práce, zjednodušenie procesov a zlepšenie opätovného používania informácií verejnými úradmi.
Prieskum sa uskutočnil v roku 2003 na vzorke 28 114 používateľov z 18 európskych krajín. Bol urobený pre Európsku komisiu na podporu akčného plánu eEurope 2005 a bude zopakovaný v roku 2004. Prieskum zaznamenáva, ktoré on-line verejné služby občania alebo firmy v súčasnosti využívajú. Analyzuje úroveň kvality on-line verejných služieb, ukazuje, do akého rozsahu sa základné verejné služby používajú a či tieto služby zodpovedajú potrebám a očakávaniam svojich odberateľov v Európe. Prieskum poskytuje poskytovateľom verejných e-služieb súbor odporúčaní použiteľných v ďalšom vývoji elektronickej správy verejných vecí.
Autor: Zdroj: internet