BRATISLAVA - Slovenská televízia chce na majstrovstvách sveta v hokeji zarobiť - na sponzoringu, reklame pred zápasmi, medzi tretinami i počas špeciálnych reklamných prestávok počas hry. STV plánuje odvysielať 28 priamych prenosov zápasov a 11 záznamov. Reklama ešte nie je vypredaná.
Cena reklamy počas majstrovstiev je výrazne vyššia ako zvyčajne. Cena záleží na sledovanosti majstrovstiev v predchádzajúcom roku, ale aj na aktuálnom vývoji šampionátu.
Záujem zadávateľov bude závisieť aj od úspechov slovenskej reprezentácie. "Očakávame, že v prípade jej postupu do vyšších bojov bude zisk STV z reklamy geometricky rásť," povedal Branislav Záhradník z STV. Koľko televízia na majstrovstvách zarobila minulý rok, odmietol povedať. Podľa nezávislých odhadov to mohlo byť okolo 35 miliónov korún.
"Keby sme sa dostali do semifinále (reprezentácia Slovenska, nie výber STV - pozn. red.) , chceli by sme mať výnosy minimálne také, aké boli minulý rok," hovorí Záhradník. Ak by Slovensko skončilo po základných skupinách, podľa interných odhadov by STV mala o polovicu nižšie výnosy z reklamy, ako keby hokejisti postúpili do semifinále.
Cena reklamy pred a po tretinách sa pohybuje pri zápasoch slovenskej reprezentácie od 150- do 200-tisíc korún za 30 sekúnd. Počas finále bude až 280-tisíc korún. Ak Slovensko postúpi, po 30. apríli sa cena zvýši o 40 percent. Ide však o cenníkovú sumu, klient si s televíziou môže dohodnúť individuálne zľavy. Cena za reklamu rastie s odohranými tretinami, sledovanosť tretích tretín je spravidla najvyššia.
Hoci power-breaky sú podľa STV najlukratívnejšie, cena za reklamy počas nich je pri prvých zápasoch slovenskej reprezentácie 80-tisíc, v prípade ostatných zápasov 60-tisíc korún za 30 sekúnd. Počas finále bude až 160-tisíc korún. Ak Slovensko postúpi, 30. apríla sa suma zvyšuje o 25 percent. Zľavy tu vraj televízia nedáva.
Súkromné televízie sa sťažovali STV na licenčnú radu
BRATISLAVA - Tri súkromné televízie - Markíza, Joj a TA3 - včera poslali Rade pre vysielanie a retransmisiu sťažnosť na Slovenskú televíziu. Sťažujú sa na to, že STV, ktorá má tento rok exkluzívne práva na vysielanie majstrovstiev sveta v hokeji, im nechce predať sublicencie, teda ďalšie práva na vysielanie. Súkromné televízie to považujú za diskriminačné, navyše obviňujú STV, že organizátorov majstrovstiev ovplyvnila, aby ich redaktori nedostali akreditáciu.
Televízie sa sporia aj o to, akým spôsobom STV ponúkla krátke spravodajstvo z majstrovstiev, na ktoré majú súkromní vysielatelia zo zákona právo. STV ponuku rozoslala v pondelok, už počas šampionátu, člen vedenia Branislav Záhradník argumentoval tým, že o krátke spravodajstvo televízie skôr nežiadali. Šéfredaktor spravodajstva Markízy Klaudo Slančo tvrdí, že Záhradník zavádza. "Od prvopočiatkov rokovaní so zástupcami STV - od januára 2004 až dodnes - sme požadovali iba náš zákonný nárok na 'spravodajskú sublicenciu', resp. v argumentácii pána Záhradníka právo na krátke spravodajstvo," napísal v svojej reakcii Slančo. Kritizuje aj spôsob, akým STV predložilo v pondelok ponuku.
Slančo reagoval aj na Záhradníkove obavy z oslabovania vlastnej sledovanosti poskytovaním sublicencie. "Večerné spravodajské relácie Markízy ani Joj časovo nezasahujú ani do jedného zápasu reprezentácie Slovenska." STV má podľa neho dostatok priestoru na absolútnu exkluzivitu pri prezentácii tohto podujatia, čo jej umožňuje dosiahnuť návratnosť prostriedkov vynaložených na získanie vysielacích práv.
Autor: hr