Zverejnené nie sú ešte ani úplné kandidátky 17 kandidujúcich strán. Musí o tom rozhodnúť Ústredná volebná komisia, ktorej členovia sa ale podľa jej šéfky Blaženy Novajovskej najprv musia dohodnúť, "akou formou zverejnenie urobíme".
Zatiaľ jediná SMK oznámila sumu na kampaň. "Bude to okolo milióna korún, budeme mať bilbordy, plagáty aj zopár mítingov," povedal Arpád Duka-Zolyomi, ktorý je dvojkou na kandidátke.
Najväčšiu ofenzívu na voličov sa chystá urobiť ANO. "Budeme mať aj bilbordy, vytlačíme aj prezentačný materiál o všetkých našich kandidátoch," hovorí líder kandidátky Jozef Heriban. Nevylúčil, že ich prídu podporiť aj mediálne známe tváre.
Smer počíta s lacnejšou kampaňou. Monika Beňová, ktorá kandidátku vedie, povedala, že sa budú stretávať sa s občanmi.
Jednotka HZDS Sergej Kozlík počíta nanajvýš s menšími plagátmi. "Nosné budú stretnutia s občanmi," povedal. Hnutie vraj ešte nemá stanovený rozpočet.
Podľa hovorcu KDH Michala Novotu hnutie tento týždeň dostalo od agentúry, s ktorou bude spolupracovať, návrhy, ako by mali vyzerať jeho prezentačné materiály. "Zatiaľ pracujeme na koncepcii kampane. Kedy začneme, bude záležať aj na tom, koľko sa do nej rozhodneme investovať, ale veľa to nebude," povedal.
Kandidátku SDKÚ vedie Peter Šťastný, podľa hovorcu strany Martina Maťka sa kampaň zatiaľ pripravuje. Podobnú odpoveď dal líder kandidátky Slobodného fóra Ivan Šimko.
Politici odhadujú účasť voličov v eurovoľbách veľmi rôzne. Beňová verí v 40-percentnú účasť, Heriban očakáva 15 percent. Tvrdia, že občania dnes vinou politiky vlády aj záujmu médií častejšie hovoria o platoch poslancov, ako o ich úlohe v Európskom parlamente, čo môže odrádzať od účasti.
ROMAN KRPELAN