STV vysiela reklamu nielen cez prestávky medzi tretinami, ale aj počas tzv. power-breakov. Tieto špeciálne prerušenia hry pre reklamu si už dávno vynútili médiá, ktoré platia veľké sumy za autorské práva a vysielaním reklamy si to chcú vynahradiť.
"Je to pre nás významný zdroj príjmov. Reklama počas power-breakov je najlukratívnejšia, pretože v tom čase divák neodchádza od obrazovky," hovorí člen vedenia STV Branislav Záhradník. Vysielanie reklamy odobruje i predsedníčka Rady pre vysielanie a retransmisiu Valéria Agócs.
Power-breaky trvajú minútu. Začínajú sa tým, že po bežnom prerušení hry rozhodcovia nevhodia buly, ale pošlú hráčov k striedačkám. "Diváci si myslia, že počas prestávky prichádzajú o časť hry, ale to nie je pravda," hovorí Záhradník.
Pravda podľa neho nie je ani to, že Česká televízia má týchto power-breakov menej. ČT ich podľa neho len menej využíva, ak nehrá český tím. "Česká televízia má navyše zisky z predaja signálu do desiatok krajín, nie je pod takým finančným tlakom ako my."
Záhradník hovorí, že na ľudí by lepšie pôsobilo, keby organizátori na začiatku krátkej prestávky ukázali pohľad najprv na prázdnu ľadovú plochu, kde usporiadatelia čistia ľad (napríklad okolo bránok), ako to je v NHL.
Sťažnosti proti power-breakom sa objavili už minulý rok, zaoberala sa nimi aj licenčná rada. Zhodla sa však, že nejde o porušenie zákona práve preto, že hra je prerušená. "Medzinárodná hokejová federácia reklamné prestávky zaradila do pravidiel hry, do každej tretiny ich možno zaradiť až štyrikrát," povedala predsedníčka rady Valéria Agócs. "Radšej nech je tam platená reklama, ako by sa mala objavovať skrytá reklama, ktorá je zakázaná." Na mysli mala plagáty a reklamné plochy, ktoré sú rozvešané po celej hale.
Reklamné časy na STV tento rok licenčná rada prísne sleduje. Agócs hovorí, že STV zákonom povolené limity ešte neprekročila.