Reklama fanúšikov rozčuľuje, nepomôžu si

Mnohí hokejoví fanúšikovia sa sťažovali STV, že ich rozčuľuje reklama vysielaná aj počas zápasov majstrovstiev sveta. Vedenie STV sa bude problémom zaoberať.

STV vysiela reklamu nielen cez prestávky medzi tretinami, ale aj počas tzv. power-breakov. Tieto špeciálne prerušenia hry pre reklamu si už dávno vynútili médiá, ktoré platia veľké sumy za autorské práva a vysielaním reklamy si to chcú vynahradiť.

"Je to pre nás významný zdroj príjmov. Reklama počas power-breakov je najlukratívnejšia, pretože v tom čase divák neodchádza od obrazovky," hovorí člen vedenia STV Branislav Záhradník. Vysielanie reklamy odobruje i predsedníčka Rady pre vysielanie a retransmisiu Valéria Agócs.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Power-breaky trvajú minútu. Začínajú sa tým, že po bežnom prerušení hry rozhodcovia nevhodia buly, ale pošlú hráčov k striedačkám. "Diváci si myslia, že počas prestávky prichádzajú o časť hry, ale to nie je pravda," hovorí Záhradník.

Pravda podľa neho nie je ani to, že Česká televízia má týchto power-breakov menej. ČT ich podľa neho len menej využíva, ak nehrá český tím. "Česká televízia má navyše zisky z predaja signálu do desiatok krajín, nie je pod takým finančným tlakom ako my."

Záhradník hovorí, že na ľudí by lepšie pôsobilo, keby organizátori na začiatku krátkej prestávky ukázali pohľad najprv na prázdnu ľadovú plochu, kde usporiadatelia čistia ľad (napríklad okolo bránok), ako to je v NHL.

Sťažnosti proti power-breakom sa objavili už minulý rok, zaoberala sa nimi aj licenčná rada. Zhodla sa však, že nejde o porušenie zákona práve preto, že hra je prerušená. "Medzinárodná hokejová federácia reklamné prestávky zaradila do pravidiel hry, do každej tretiny ich možno zaradiť až štyrikrát," povedala predsedníčka rady Valéria Agócs. "Radšej nech je tam platená reklama, ako by sa mala objavovať skrytá reklama, ktorá je zakázaná." Na mysli mala plagáty a reklamné plochy, ktoré sú rozvešané po celej hale.

SkryťVypnúť reklamu

Reklamné časy na STV tento rok licenčná rada prísne sleduje. Agócs hovorí, že STV zákonom povolené limity ešte neprekročila.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 646
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 410
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 266
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 407
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 730
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 931
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 282
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu