Hokej spojil tri televízie proti STV

BRATISLAVA - Súkromné televízie Markíza, Joj a TA 3 obvinili verejnoprávnu Slovenskú televíziu, že manipuluje s vysielacími právami na majstrovstvá sveta v hokeji a že porušuje zákon ...

BRATISLAVA - Súkromné televízie Markíza, Joj a TA 3 obvinili verejnoprávnu Slovenskú televíziu, že manipuluje s vysielacími právami na majstrovstvá sveta v hokeji a že porušuje zákon o vysielaní. STV, ktorá kúpila exkluzívne práva na vysielanie hokejových zápasov, im totiž tento rok odmietla predať tzv. sublicenciu, čiže práva na ďalšie vysielanie záznamov zo zápasov.

Oznámila im to už vo februári. Súkromné televízie ju upozornili, že podľa zákona majú právo aspoň na záznamy na účely spravodajstva. STV im preto včera poslala ponuku v cene 1500 dolárov za minútu záznamu. Televízie ju odmietli, lebo vysoko prevyšovala cenu z minulého roka. Branislav Záhradník z vedenia STV naopak tvrdí, že ide o zvyčajnú cenu, lebo náklady na vysielanie sú vysoké a záznamy dlhšie, ako minulý rok.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

STV je presvedčená, že zákon neporušuje a len bráni svoje práva, ako je to v konkurenčnej praxi bežné. Podľa Záhradníka si komerčné televízie pletú právo na sublicenciu s právom na krátke spravodajstvo, ktoré môže trvať tri minúty.

Komerčné televízie bez sublicencií nedostali ani akreditáciu pre svoje štáby, z čoho tiež vinia STV. Znamená to, že zo štadiónov a ich zákulisia nebudú mať žiadne vlastné zábery. Podľa Záhradníka to nie je problém STV.

Šéfredaktor športového spravodajstva Markízy Klaudo Slančo hovorí, že redaktori majú sťažené podmienky a pracujú v amatérskych podmienkach. "Keď chcú robiť šot, musia si ako bežní diváci kúpiť lístok. Odchytávajú hráčov pred športovou halou alebo hotelom, kde hráči ani nie sú povinní odpovedať."

SkryťVypnúť reklamu

Šéfredaktor spravodajstva TA 3 Peter Celec hovorí, že napriek tomu, že majú pred halou prenosový voz, "naše informácie nie sú také, aké by sme si predstavovali".

STV má ako držiteľ vysielacích práv exkluzivitu na vysielanie priamych prenosov, záznamov, skrátených záznamov a štúdiových prezentácií. Z organizačných dôvodov organizátori predávajú vysielacie práva väčšinou len verejnoprávnym televíziám, ktoré môžu hokeju spravidla vyhradiť aj viac priestoru. Ostatné televízie si potom od týchto televízií kupujú ďalšie práva na vysielanie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 666
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 435
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 732
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 351
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 436
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 657
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 950
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 237
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu