O poistenie dovolenky je záujem

BRATISLAVA - Poisťovne ponúkajú možnosť poistiť sa proti zrušeniu zájazdu. Poistenie storna zájazdu je súčasťou komplexného cestovného poistenia.


Poistiť sa dá aj pre prípad zrušenia zájazdu. Vo všeobecnosti platí, že čím neskôr klient pred odjazdom zájazd zruší, tým vyšší poplatok musí zaplatiť. ILUSTRAČNÉ FOTO SME - PAVOL FUNTÁL



BRATISLAVA - Poisťovne ponúkajú možnosť poistiť sa proti zrušeniu zájazdu. Poistenie storna zájazdu je súčasťou komplexného cestovného poistenia.

Oslovené cestovky tvrdia, že väčšina klientov odchádza na dovolenku aj s uzatvoreným poistením. "Viac ako 90 percent klientov má o toto poistenie záujem," hovorí Mária Gallová z cestovnej kancelárie Satur. Aj ostatné cestovky vravia o vyše 90-percentnom počte poistených klientov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Zákazník, ktorý zruší zájazd, musí zaplatiť cestovnej kancelárii storno poplatok. Jeho výška je určená v zmluvných podmienkach cestovky. Vo všeobecnosti platí, že čím neskôr pred odjazdom zájazd zruší, tým väčší poplatok musí zaplatiť. Posledný týždeň je potrebné zaplatiť celú sumu zájazdu.

Poisteným zákazníkom preplatí poisťovňa istú časť tohto poplatku. Podľa okolností, na základe ktorých bol zájazd zrušený, dostane od poisťovne od 80 do 100 percent storno poplatku.

Zákazník však nemôže zrušiť zájazd svojvoľne, ale musí mať na to dôvod. Poisťovne majú v zmluvách určené, v akých prípadoch preplatia storno poplatok. Hovorkyňa Allianz - Slovenskej poisťovne Lucia Bombošová vysvetľuje, že celú pokutu preplatia v prípade úmrtia poisteného, osoby jemu blízkej alebo spolucestujúceho. V iných prípadoch je poistné krytie 80 alebo 90 percent. Ak však klient nemá vážny dôvod na zrušenie zájazdu, nedostane od poisťovne ani korunu. Vyplatenie poistky je možné aj v prípade choroby, vážnej živelnej udalosti alebo povolania na vojenskú službu.

SkryťVypnúť reklamu

Veľakrát však naprázdno neodídu ani nepoistení klienti. "Vždy sa snažíme nájsť kompromisné riešenie, napríklad klientovi, ktorý chce zájazd pre osobné dôvody stornovať, umožníme ho preobjednať na iný voľný termín a jeho pôvodný zájazd sa snažíme vo vlastnej sieti dopredať," hovorí Gallová.

Rozdiel medzi jednotlivými cestovkami je v tom, do akej výšky preplácajú storno poplatok. Každá cestovka má určená maximálnu sumu. Poisťovňa Union a Allianz preplatí na osobu maximálne 30-tisíc Sk a Kooperativa maximálne 100-tisíc korún bez ohľadu na počet osôb.

Výška poistného závisí od poisťovne. Poistné nezávisí od ceny zájazdu, ale od počtu dní, ktoré klient na dovolenke strávi. Poistenie pre európske krajiny, Egypt, Turecko a Tunis sa v jednotlivých poisťovniach pohybuje od 33 do 38 Sk na osobu a na deň. Pri 15-dennom pobyte tak poistka vyjde na 495 až 570 korún. "Je to minimálna suma, ktorú klient zaplatí na krytie pomerne veľkého rizika," vraví obchodná riaditeľka CK Ruefa Reisen Stanislava Halmová.

SkryťVypnúť reklamu

Niektoré cestovky majú komplexné cestovné poistenie zahrnuté priamo v cene zájazdu. Ide predovšetkým o cestovné kancelárie, ktoré predávajú zájazdy spojené so športom. Majiteľ cestovnej kancelárie Hitka, ktorá ponúka lyžiarske zájazdy, Ivan Hitka vraví, že poistenie majú síce "uvedené ako povinné, ale klient má možnosť ho odmietnuť." Z klasických cestoviek má poistenie povinné cestovná kancelária Koala Tours.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí
  2. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  3. Ako zvládnuť prvý mobil a udržať si dôveru v rodine
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  6. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  7. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  8. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  1. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  2. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  3. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  4. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  5. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  6. Zuzana Porubjaková a Miro Jaroš v naozaj otvorených rozhovoroch
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 8 013
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 066
  3. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 5 372
  4. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 252
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 856
  6. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 799
  7. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 135
  8. Cukrovar mení Trnavu na miesto, kde sny ožívajú 3 322
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu