DEARBORN - Americký automobilový koncern Ford Motor Co. viac ako zdvojnásobil štvrťročný čistý zisk. Spoločnosť v prvom štvrťroku zarobila 1,95 miliardy.
Manažeri druhej najväčšej automobilky na svete označujú výsledok za najlepší za niekoľko posledných rokov. Ford preto zvýšil celoročnú predpoveď zisku až na 1,60 dolára za akciu z predchádzajúceho odhadu 1,20 až 1,30 dolára.
Koncern pritom stále bojuje so silnou konkurenciou, ktorá mu znižuje podiel na trhu v Spojených štátoch.
Coca-Cola prekonala odhady Wall Street
WILMINGTON - Zisk spoločnosti Coca-Cola v prvom kvartáli vzrástol o 35 percent, čím firma prekonala odhady väčšiny analytikov z Wall Street. Výsledku pomohli solídne výsledky predaja v Európe a Číne a taktiež mierne oživenie v Severnej Amerike. Najväčší výrobca nealkoholických nápojov na svete dosiahol čistý zisk 1,13 miliardy dolárov. Tržby vzrástli na 5,09 miliardy.
Množstvo predaných nápojov sa zvýšilo o deväť percent, z toho v Európe o 4 percentá a v Číne o 14 percent. V Severnej Amerike, na najväčšom trhu spoločnosti Coca-Cola, stúplo o dve percentá.
Motorola získala na úkor Nokie
CHICAGO - Americká spoločnosť Motorola zaznamenala v prvom kvartáli trojnásobný nárast čistého zisku na 609 miliónov dolárov. Druhý najväčší výrobca mobilných telefónov na svete oznámil, že jeho výsledky prekonajú očakávania analytikov aj v druhom štvrťroku. Spoločnosť Nokia, najväčší výrobca mobilných telefónov na svete, priznala, že lacnejšie a zábavnejšie telefóny konkurentov odtrhli z jej vedúcej pozície na trhu. "Vyzerá to tak, že Motorola v určitom zmysle profitovala zo straty Nokie," vyhlásil Shawn Campbell zo spoločnosti Campbell Asset Management, ktorá vlastní akcie Motoroly. Motorolu aj jej konkurentov v uplynulých rokoch poznačil pokles dopytu po mobilných telefónoch a bezdrôtových zariadeniach. Následne sa však dopyt zvýšil, najmä po telefónoch s farebnými displejmi a zabudovanými digitálnymi fotoaparátmi.
Nestlé uspela u kávičkárov a chovateľov
ZÜRICH - Tržby najväčšej potravinárskej firmy na svete Nestlé vzrástli v prvom štvrťroku nečakane o 5,1 percenta vďaka silnému predaju kávy Nescafé a potravy pre domáce zvieratá Friskies. "Dobrý vstup do roku 2004 by nám mal umožniť dosiahnuť naše celoročné ciele rastu, ako aj ziskovosti," komentoval generálny riaditeľ Peter Brabeck.
Výrobca minerálnych vôd Perrier a čokoládových tyčiniek KitKat si na tento rok stanovil za cieľ rast jadrových tržieb o 5 až 6 percent. Ide o kľúčový vnútorný cieľ firmy, ktorý meria zmeny v cenách a objeme tržieb.
Kodaku neušiel digitálny vlak
NEW YORK - Svetová jednotka vo výrobe fotografických filmov Eastman Kodak Co. dosiahla za prvý štvrťrok 2004 čistý zisk 28 miliónov dolárov, alebo desať centov na akciu. V rovnakom období vlani bol zisk Kodaku dvanásť miliónov dolárov, alebo štyri centy na akciu. K lepším výsledkom spoločnosti pomohol nárast predaja digitálnych produktov a oslabený dolár. Spoločnosť v súčasnosti prechádza transformáciou svojho produktového portfólia - pretvára ponuku svojich výrobkov, keďže dopyt po tradičných fotoaparátoch a filmoch klesá. V oblasti spotrebných digitálnych fotoaparátov a príslušenstva sa však dopyt upevňuje a v oblastiach ako Čína, India a Rusko dosahuje výrazný rast. Tržby v digitálnom segmente a segmente filmového zobrazovania vzrástli o 7 percent na 1,93 mld. dolárov, pričom tržby z tradičných filmových výrobkov klesli o šesť percent. (sita, tasr, čtk, reuters)