ILUSTRAČNÉ FOTO - ČTK
Dôvodom je privatizácia slovenských dopravných spoločností, keď noví vlastníci neotáľajú s nákupmi novej dopravnej techniky, povedal dnes obchodný riaditeľ Karosy Petr Rusek. Z uvedeného počtu tento rok podľa neho mierilo na export 236 autobusov. Karosa tradične najviac vyvážala do Francúzska, kam dodala 158 autobusov. Tento rok očakáva prvýkrát významný odbyt aj v Taliansku, kam chce dodať asi 100 autobusov. "Vlani sme naše výrobky v Taliansku predstavili, zákazníci mali možnosť si ich vyskúšať," vyhlásil generálny riaditeľ Rudolf Černý. Autobusy z Karosy tak budú jazdiť napríklad v uliciach Modeny. Naproti tomu do Ruskej federácie tento rok vývoz zatiaľ klesol iba na tri kusy z predchádzajúcich 47 autobusov v januári až marci 2003. "Podpísalo sa na tom odloženie nákupov ruských naftárskych spoločností," vysvetlil Rusek. Zvýšenie dodávok do Ruska možno očakávať v druhej polovici roka. Spoločnosť Karosa vlani zvýšila čistý zisk o pätinu na 336 miliónov korún. "Vlani sa už do zisku nepremietli náklady spojené s predminuloročným dokončením rekonštrukcie podniku. Aj kurz koruny oproti euru bol vlani omnoho priaznivejší a ďalej sa nám podarilo znížiť náklady," vysvetlil Černý. Tržby podniku vzrástli o dve percentá na rekordných 5,66 miliardy korún napriek tomu, že predaj autobusov medziročne klesol o 32 kusov na 1522. Karosu od roku 1993 vlastnil francúzsky Renault, ktorý autobusové aktivity v roku 1999 zlúčil s talianskym Ivecom do holdingu Irisbus. Predvlani Renault Irisbus akcionársky opustil a vládu nad Karosou získalo Iveco. (čtk)