
ILUSTRAČNÉ FOTO - TASR
BRATISLAVA - Pivovary a krčmári začnú o zopár dní zarábať na novom fenoméne. Úspechy slovenských hokejistov spravili v posledných rokoch z premietania zápasov výnosný biznis. Krčmy a puby s plátnami či obrazovkami počas šampionátu praskajú vo švíkoch, fanúšikovia si popri pozeraní hokeja objednávajú vo veľkom pivo.
"Počas najzaujímavejších zápasov sa tradične zaplnia pivárne a reštaurácie vybavené televízormi a plátnami. Vtedy zaznamenávame zvýšený predaj piva. Sme na to pripravení aj tento rok," hovorí Drahomíra Jančovičová z Pivovaru Šariš, ktorý v súvislosti s hokejom pripravuje tipovaciu súťaž na výsledky zápasov a celého turnaja.
Ďalší veľký hráč na pivovarníckom trhu Heineken Slovensko využíva hokejové majstrovstvá na propagáciu konkrétnej značky. Masívnou reklamnou kampaňou pri všetkých športových prenosoch urobil z pôvodne lokálnej značky Corgoň vlani najpredávanejšie pivo na Slovensku. Heineken je navyše reklamným partnerom slovenského tímu.
Pivovary aj krčmári uvítajú, ak sa slovenskí hokejisti dostanú do bojov o medaily. Viac zápasov im totiž prinesie vyššie tržby. "Okrem toho, čím ďalej sa reprezentácia dostane, tým viac ľudí príde," hovorí Pavol, čašník jedného z bratislavských pubov s premietacím plátnom. "Ani za normálnych okolností by sme síce nemali prázdno, ale pri hokeji je ľudí viac a aj viac vypijú."
Majstrovstvá sveta sú pre pivovary neoficiálnym štartom pivnej sezóny. Tá trvá zhruba od začiatku mája do konca septembra, veľa však závisí od počasia. Pivovary počas letných mesiacov predajú okolo sedemdesiat percent celoročnej výroby. Priemerná ročná spotreba piva na jedného obyvateľa sa šplhá k 90 litrom.