Najvyššie kolo súťaže, ktorá spočíva v manažovaní virtuálnej firmy, sa konalo dva dni. Tímy mladých manažérov museli v semifinále aj vo finále urobiť päť strategických rozhodnutí v oblasti financií, personalistiky, logistiky, marketingu aj výroby. Vyváženosť a časové plánovanie týchto rozhodnutí ovplyvnili postavenie ich firmy na simulovanom trhu. Víťazom sa stal ten tím, ktorého akcie mali po poslednom rozhodnutí najvyššiu hodnotu.
Podľa zúčastnených študentov bola konkurencia tvrdá a na veľmi vysokej úrovni. Semifinále tohtoročného Euromanagera sa zúčastnilo 15 tímov z Číny, Honkongu, Macaa, Singapuru, Českej republiky, Francúzska, Nemecka, Slovenskej republiky, Mexika, Brazílie, Talianska, Poľska, Portugalska, Španielska a Indie. Do finále súťaže postúpilo osem tímov. Konečným víťazom medzinárodného kola sa stala Čína, na druhom mieste skončilo Francúzsko a na treťom susedná Česká republika.
Aj keď sa reprezentanti našej republiky prebojovali len do semifinále, súťaž im priniesla skúsenosti, ktoré neskôr zužitkujú aj v praxi. Veľkým prínosom bolo pre nich vidieť manažérske myslenie tímov jednotlivých krajín. Podľa ich slov sa od ostatných konkurentov výrazne líšila najmä práca čínskeho tímu - označili ho dokonca za tajomstvo v myslení a riadení spoločnosti.
Autor: gal