Peniaze za drahú kabelku nechceli vrátiť

Pani Anna kúpila dámsku kabelku z talianskeho dovozu za 6500 korún. Kabelka je čierna, kožená, s bočnými priečinkami a má takmer na všetkých švíkoch béžové lemovanie. Práve toto lemovanie po troch týždňoch užívania popraskalo, respektíve sa polámalo, ...

Pani Anna kúpila dámsku kabelku z talianskeho dovozu za 6500 korún. Kabelka je čierna, kožená, s bočnými priečinkami a má takmer na všetkých švíkoch béžové lemovanie. Práve toto lemovanie po troch týždňoch užívania popraskalo, respektíve sa polámalo, pretože (ako naša čitateľka dodatočne zistila), nie je kožené, ale z umelého materiálu. Chybu šla zákazníčka reklamovať do predajne s blokom aj s tovarom. Predávajúca prijala reklamáciu a uznala, že ide o výrobnú chybu. Zákazníčke oznámili, že musia hovoriť s majiteľom. Reklamačný zápis pozostával z malého lístočka s pečiatkou a poznámkou, že prijali reklamáciu. Sťažovateľka sa s predávajúcou dohodla, že príde na druhý deň, aby sa dozvedela názor majiteľa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Majiteľ však s navrátením peňazí nesúhlasil a odkázal, že kabelku vymenia v obchode za takú istú novú z momentálnej ponuky. Na argumentáciu, že na tovare rovnakého typu sa chyba bude opakovať, tvrdila predávajúca, že majiteľ takýto argument neprijíma. Na žiadosť zákazníčky, že chce hovoriť s majiteľom, sa jej od predávajúcej dostalo odpovede, že nikdy nevie, kde sa majiteľ práve nachádza. Ďalej sa sťažovateľka dozvedela, že podľa zákona má predávajúci možnosť trikrát vymeniť tovar, a až potom aplikovať ďalšie riešenie reklamácie. Naša čitateľka však trvá na vrátení peňazí.

Odpoveď Združenia slovenských spotrebiteľov

Ak bol predajca ochotný výrobok vymeniť a kvalifikoval chybu ako neodstrániteľnú, bola tým splnená podmienka na výmenu výrobku za nový alebo na navrátenie peňazí.

SkryťVypnúť reklamu

Ak zákazník nemá záujem o nový výrobok a chce naspäť peniaze, nemožno mu vnucovať nový výrobok. Preto ak bude čitateľka na peniazoch trvať, mali by jej v obchode vyhovieť. Ak už novú kabelku prijala, aj keď pod nátlakom, je jej rozhodnutie nezvratné. Výmena kabelky za novú je akceptovateľné riešenie, pretože zákazník má na nový tovar celú záruku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 649
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 419
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 730
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 291
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 421
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 714
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 939
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 265
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu