Pani Katka si dala v kaderníctve urobiť trvalú. Upozornila kaderníčku, že má jemné vlasy a žiadala šetrnejšie prípravky. Kaderníčka ju ubezpečila, že prípravok na trvalú, ktorý používa, je jemný a vlasy jej nemôže poškodiť. Už v kaderníctve mala pani pocit, že jej vlasy skrepovateli, ale kaderníčka ju ubezpečila, že je to normálne. Vlasy jej natočila a upravila. Zákazníčka za službu zaplatila. Na druhý deň po umytí vlasov zistila, že jej vlasy začali padať a stratili kvalitu. Kam sa má zákazníčka so svojou sťažnosťou obrátiť? Má právo žiadať peniaze naspäť? Aký je reklamačný poriadok v takomto prípade?
Odpoveď Združenia slovenských spotrebiteľov
Za kvalitu služby zodpovedá kaderníctvo a zvlášť za vzniknuté komplikácie. Samozrejme, doklad o tom zákazníčka nemá, zatiaľ sa písomné objednávky v kaderníctve nerobia. Zákazníčka by mala nekvalitnú službu a poškodenie vlasov reklamovať okamžite. Dokazovanie však v takomto prípade je problematické. Stanovisko by mohol dať iný kozmetický salón alebo možno aj kožný lekár. Na druhej strane by malo seriózne kaderníctvo postupovať v duchu hesla naša zákazníčka - naša pani a vec vyriešiť v prospech zákazníčky, bez dokazovania viny a naťahovania sa. O tom je etika podnikania.