V predajni musí byť po celý prevádzkový čas prítomný pracovník poverený vybavovať reklamácie. Môže to byť vedúci, zástupca prevádzky či iná poverená osoba.
* Predávajúci alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie chyby.
* Pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, treba reklamáciu uplatniť najneskôr nasledujúci deň po kúpe, inak právo zanikne.
* Ak pri reklamácii dôjde k výmene tovaru, záručná lehota začína plynúť znova od prevzatia novej veci. To isté platí, ak dôjde k výmene súčiastky, na ktorú bola poskytnutá záruka.
* Ak ide o chyby, ktoré sa vyskytnú po kúpe, treba ich vytknúť bez zbytočného odkladu do 6 mesiacov od zistenia chyby, najneskôr do uplynutia určenej záručnej lehoty. Po uplynutí záručnej lehoty právo na reklamáciu zanikne.
* Chyba, ktorá sa prejaví do 6 mesiacov odo dňa prevzatia, sa považuje za chybu, ktorá bola už v deň prevzatia, ak to neodporuje povahe veci, alebo ak sa nepreukáže opak.
* Chybu, ktorá sa prejaví v určenej záručnej lehote po 6 mesiacoch odo dňa prevzatia, môže spotrebiteľ reklamovať, ale rozhodnutie predávajúceho, či reklamáciu uzná, bude závisieť od dôkazov, ktorými spotrebiteľ preukáže, že chyba nevznikla jeho zavinením ani bežným opotrebovaním výrobku.
* Vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ rovnaké práva, ako keby išlo o chybu, ktorú nemožno odstrániť. To znamená, že predávajúci musí vymeniť chybný výrobok za iný alebo vrátiť kupujúcemu peniaze.
Predávajúci je povinný vydať sťažovateľovi doklad o reklamácii a o spôsobe jej vybavenia, a to aj vtedy, ak reklamácii nevyhovie na mieste a v celom rozsahu.