Päť bratislavských a štyri košické správy katastra sa zlúčia do jednej pre celé mesto. Úrad geodézie, kartografie a katastra k tomu vedú neúnosné náklady na prevádzku objektov. "Nestačíme 'ťahať' päť budov (v Bratislave)," hovorí Ján Horváth z úradu. Pripúšťa, že mnohým Bratislavčanom zlúčenie sťaží prístup ku katastru, lebo budú musieť dochádzať z rôznych častí mesta do centrálnej budovy, úrad však musí "pozerať na réžiu".
Kde bude sídliť bratislavská správa katastra, ešte nie je jasné, vhodnú budovu vraj ešte hľadajú. V Košiciach tento problém nie je, tamojšie správy katastra už sídlia v jednej budove. Ich zlúčenie preto bude len formalitou.
Novela zároveň rozširuje okruh osôb, ktorých podpisy na zmluvách musia byť úradne osvedčené. Katastrálny zákon to dnes vyžaduje len u prevodcov (napríklad kúpna zmluva, darovacia zmluva), podľa úradu katastra však aj pri iných právnych úkonoch "dochádza k vážnemu zásahu do vlastníckeho práva, respektíve sa mení jeho rozsah". Odteraz budú musieť byť úradne osvedčené aj podpisy na dohodách o vysporiadaní bezpodielového spoluvlastníctva manželov, podielového spoluvlastníctva, zmluvách o zriadení vecného bremena i dohodách o predkupnom práve.
Lehota na rozhodnutie o návrhu na vklad (práv k nehnuteľnostiam do katastra) sa nemení, je 30 dní. Úrad katastra ju síce navrhol predĺžiť na 60 dní, no parlament to zamietol. Namiesto toho sa do zákona dostalo, že ak správa katastra nevyhovie žiadosti o urýchlené rozhodnutie, čiže nerozhodne o vklade do 15 dní, rozhodne do 30 dní. (joč)