BRATISLAVA - V mestách sa objavili červeno-biele plagáty, ktoré vyzývajú občanov na účasť na druhom kole prezidentských volieb. Ich obsah naznačuje, aby ľudia nevolili Vladimíra Mečiara: "Varovanie občana SR: Nevoliť môže byť zlou voľbou", či "Nevoliť znamená voliť Mečiara". Smer i ľudia z volebného štábu Ivana Gašparoviča však tvrdia, že plagáty, ktoré napodobňujú varovanie zo škatuliek cigariet, oni neplatia.
"Klient si zatiaľ neželá byť menovaný," povedal Dušan Kováč z agentúry Q-EX, ktorá reklamné plochy prenajíma. Podľa neho sú plagáty vo všetkých krajských mestách a v Poprade. Ich počet odmietol spresniť. Spolumajiteľom firmy je aj poslanec Smeru Bohumil Hanzel.
Šéf Gašparovičovho volebného tímu Ján Bílek povedal, že do druhého kola si žiadne nové plagáty vytlačiť nedali. "Druhé kolo nás bude stáť okolo 100-tisíc korún, ktoré použijeme iba na výjazdy."
Bílek povedal, že tím oslovilo viacero organizácií z tretieho sektora, ktoré sa chcú zapojiť do ich kampane. "Privítame každú podporu, ale finančne nevstúpime do ničoho, na to nemáme. Zakázať niekomu aktivitu však nemôžeme."
Jozef Grapa z tímu povedal, že mu napríklad volalo občianske združenie, ktoré chce všetkým 7000 svojim členom poslať list, aby volili Gašparoviča. Grapa ani Bílek však nevedeli, kto stojí za plagátmi, ktoré sa objavili v mestách.
Smer sa k plagátom rovnako nehlási. "Fakt neviem, kto je za tým, vraj nejaká nadácia, my za tím určite nie sme, neplatíme to," povedal imidžmejker strany Fedor Flašík.
Šéf volebného tímu Vladimíra Mečiara Viliam Soboňa verí, že za plagátmi sú určite ľudia z okolia Smeru alebo Gašparoviča. "Robia nám aj iné nekorektné veci, strhávajú nám plagáty, vylepujú rôzne heslá, ale dobre," povedal. Mečiarova kampaň, vrátane plagátov do druhého kola, bude podľa neho stáť okolo 1,5 milióna korún. "Každému by mala prísť aj výzva voliť Mečiara do poštovej schránky."
(rk)