Naši výrobcovia sa boja vydierania hypermarketov

BRATISLAVA – Je verejným tajomstvom, že domáci dodávatelia za to, že veľké obchodné reťazce začnú predávať ich tovar, platia 20– až 80-tisícové sumy navyše. Okrem toho ich hypermarkety a supermarkety bombardujú ďalšími podmienkami, ktorými sa majú

BRATISLAVA – Je verejným tajomstvom, že domáci dodávatelia za to, že veľké obchodné reťazce začnú predávať ich tovar, platia 20– až 80-tisícové sumy navyše. Okrem toho ich hypermarkety a supermarkety bombardujú ďalšími podmienkami, ktorými sa majú podieľať na riziku prípadnej nepredajnosti tovaru. Nemenovaný pán z radov dodávateľov sa dokonca vyjadril, že s gangstermi sa dá vyjednávať, ale s hypermarketmi a supermarketmi nie.

Istá potravinárska firma zo Záhoria priznala, že jej prvá a jediná obchodná návšteva u šéfov francúzskeho reťazca Carrefour netrvala ani päť minút. „Žiadali od nás desiatky tisícov – vstupné poplatky, akciové ceny, poplatky za reklamu… Mali ‘prešpízované‘ všetko. Povedali – my vám urobíme takýto obrat, ale ak ho prekročíte, dáte nám z toho toľkoto percent. V skutočnosti by sme však na toto percento ešte museli doplatiť! A ak by oni sami nedosiahli proklamovaný obrat, nevrátili by nám nič!“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podľa výrobcov podmienky nadnárodných reťazcov hraničia až s vydieraním. Čím menší dodávateľ, tým väčší strach, že hypermarket dá kedykoľvek prednosť inému, povoľnejšiemu konkurentovi. Výrobcovia však dobre vedia, že mnohí z nich sa ešte nezobudili zo starých čias a nie sú ochotní pracovať efektívnejšie.

Vedia aj to, že malá predajňa im nikdy nezaručí taký odbyt ako veľké reťazce. Preto sa radšej snažia udržať v ich priazni a čušať.

Palma-Tumys, jeden z najväčších slovenských výrobcov potravín, sa rozhodla nemlčať. Ako nám potvrdil jej generálny riaditeľ Ivan Ivanič, vyzvala domácich potravinárov, aby sa nebáli a poukazovali na negatívne skúsenosti s hyper– a supermarketmi.

Práve je totiž obdobie, počas ktorého Protimonopolný úrad SR mapuje dodávateľské vzťahy s obchodnými reťazcami. Do mája má zbierať pripomienky a po ich vyhodnotení by sa mali premietnuť aj do zákona.

SkryťVypnúť reklamu

(ru)

Tematicky príbuzný článok
Naši výrobcovia sa o praktikách supermarketov boja hovoriť
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  5. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  8. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  1. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 7 072
  2. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 985
  3. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 138
  4. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 4 020
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 3 949
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 477
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 069
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 546
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu