„Pozrieme dovnútra a pri zistení, že je všetko v poriadku, zásielku označíme nálepkou, že ide o prekontrolovaný balík,“ hovorí pracovník kuriérskej firmy DHL. V prípade podozrenia, že by mohlo ísť o nebezpečnú zásielku, ju okamžite stopnú.
Riziko možného výskytu podozrivých balíkov či listov v DHL je vraj minimálne, pretože už pri vstupe sa prepravovaný tovar dôkladne kontroluje.
DHL je zahraničná spoločnosť s vlastnou distribučnou sieťou a zásielky kontroluje už pri podávaní odosielateľom.
Podobné opatrenia zaviedla aj kuriérska firma Ten Expres. „V prípade, že náš zamestnanec objaví podozrivú zásielku, informuje o tom nadriadeného, ktorý posunie informáciu vedeniu spoločnosti,“ hovorí Štefan Hrebík z Ten Expresu.
Zamestnanci firmy dôslednejšie kontrolujú všetky prepravované zásielky. Všetko však závisí od individuálneho prístupu jednotlivých zamestnancov. Hrebík nevylúčil ani možnosť, že podozrivá zásielka sa v sieti Ten Expresu môže objaviť. „Zásielky zo zahraničia k nám prúdia cez špedičné firmy. Zatiaľ sme žiadny podozrivý balík či list nezaznamenali,“ hovorí Hrebík. (olo)