Obsluha v obchodoch? Nič moc

„Dobrý deň… ďakujeme za nákup. Príďte znova.“ Podobné výrazy personálu v obchodoch počuť v slovenčine málokedy. Za hranicami sa však úcta k zákazníkovi považuje za úplne prirodzenú. Slovák, ktorý nakupuje vo Viedni prvýkrát, sa cíti ako na inej planéte.


ZDROJ - Feedback



Rezervy v prístupe k zákazníkom v maloobchodných predajniach cítia aj zákazníci. Až 60 percent nakupujúcich je nespokojných. Zistila to agentúra Feedback, ktorá v polovici septembra monitorovala 97 maloobchodných predajní, z ktorých 55 je súčasťou obchodných reťazcov.

Pracovníci agentúry oslovovali ľudí priamo pri nákupoch. V každej prevádzke hodnotili 25 faktorov, ktoré boli rozdelené do štyroch oblastí - exteriér, uloženie tovaru, interiér a prístup k zákazníkovi.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Je teda naozaj pánom zákazník? Zákazník citlivo reaguje na to, aký dojem naňho predajňa spravila, či ho personál vypočuje, ako reaguje na jeho požiadavky. Veď do značnej miery závisí práve od týchto činiteľov, či sa zákazník vráti, alebo nie,“ upozorňuje agentúra Feedback.

SkryťVypnúť reklamu

Práve spontánny prístup personálu je podľa prieskumu slabinou slovenských obchodov. Len štyroch z desiatich zákazníkov pozdraví personál pri vstupe do predajne. Pri odchode si pozdrav od personálu vyslúži každý druhý zákazník.

Zatiaľ čo v osobnom kontakte slovenské obchody stále zaostávajú, v iných kritériách vychádzajú zákazníkom v ústrety. Svedčí o tom spokojnosť väčšiny nakupujúcich s exteriérom, interiérom a uložením tovaru. Napríklad 99 percent zákazníkov hodnotí prístup k predajni pešo ako veľmi dobrý a 86 percent hovorí ako o veľmi dobrom aj o prístupe autom.

Viac ako 94 percent zákazníkov hodnotí čistotu predajne ako veľmi dobrú. Horšie je to s hodnotením priechodnosti, o ktorej dostatočnosti je presvedčených iba 79 percent nakupujúcich.

SkryťVypnúť reklamu
TOMÁŠ VELECKÝ
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  4. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  5. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 759
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 592
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 737
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 616
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 588
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 356
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 2 118
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave! 1 243
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu