
ZDROJ - Feedback
Rezervy v prístupe k zákazníkom v maloobchodných predajniach cítia aj zákazníci. Až 60 percent nakupujúcich je nespokojných. Zistila to agentúra Feedback, ktorá v polovici septembra monitorovala 97 maloobchodných predajní, z ktorých 55 je súčasťou obchodných reťazcov.
Pracovníci agentúry oslovovali ľudí priamo pri nákupoch. V každej prevádzke hodnotili 25 faktorov, ktoré boli rozdelené do štyroch oblastí - exteriér, uloženie tovaru, interiér a prístup k zákazníkovi.
„Je teda naozaj pánom zákazník? Zákazník citlivo reaguje na to, aký dojem naňho predajňa spravila, či ho personál vypočuje, ako reaguje na jeho požiadavky. Veď do značnej miery závisí práve od týchto činiteľov, či sa zákazník vráti, alebo nie,“ upozorňuje agentúra Feedback.
Práve spontánny prístup personálu je podľa prieskumu slabinou slovenských obchodov. Len štyroch z desiatich zákazníkov pozdraví personál pri vstupe do predajne. Pri odchode si pozdrav od personálu vyslúži každý druhý zákazník.
Zatiaľ čo v osobnom kontakte slovenské obchody stále zaostávajú, v iných kritériách vychádzajú zákazníkom v ústrety. Svedčí o tom spokojnosť väčšiny nakupujúcich s exteriérom, interiérom a uložením tovaru. Napríklad 99 percent zákazníkov hodnotí prístup k predajni pešo ako veľmi dobrý a 86 percent hovorí ako o veľmi dobrom aj o prístupe autom.
Viac ako 94 percent zákazníkov hodnotí čistotu predajne ako veľmi dobrú. Horšie je to s hodnotením priechodnosti, o ktorej dostatočnosti je presvedčených iba 79 percent nakupujúcich.
TOMÁŠ VELECKÝ